arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

دایی: بگم چرا دادکان را برداشتند؟ می گویند علیه فلان خط حرف زدی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : علی دایی در نشست خبری در مورد بازی تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران اظهار کرد: ما در این بازی از نظر فوتبالی سرتر از تیم حریف بودیم. نیمه اول تقریبا بازی متعادل بود. هرچند ما یک گل زدیم و موقعیت‌هایی داشتیم که گل‌های بیشتری هم بزنیم. در نیمه دوم بازی را خیلی خوب شروع کردیم و اوایل کار گل دوم را زدیم. همین روند باعث شد روحیه تیمی ما بالا رفته و با انجام یک بازی منطقی و به دور از احساسات با گل‌های زیادی حریف را شکست دهیم.

وی افزود: شاید بتوان گفت این تنها بازی پرسپولیس بود که بازیکنان در تمام لحظات آن احساساتی نشدند و هر کس کار خودش را انجام داد. همین شد که توانستیم با گل‌های زیادی پیروز شویم. خودم هم انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم، چرا که نفت از تیم‌های خوب لیگ است و نتایج خوبی را در گذشته گرفته بود. این جزو زیبایی‌های فوتبال است که ما توانستیم به خوبی فرصت‌هایمان را به گل تبدیل کنیم. در بازی قبلی توپ ما در دقیقه 93 وارد دروازه نشد، اما در این بازی شرایط فرق کرد.

دایی همچنین به تیم نفت هم تبریک گفت و ادامه داد: به حسین فرکی که از دوستان من است تبریک می‌گویم که تیم جوان و خوبی دارد. همچنین سایر اعضای این تیم هم از دوستان من هستم که به آن‌ها هم تبریک می‌گویم، اما واقعا در این بازی پرسپولیس سرتر از حریفش بود و به حقش رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های شما در روزهای گذشته باعث شد فضای سالمی روی سکوهای ورزشگاه آزادی باشد، اظهار کرد: من همیشه حرفم را زده‌ام و هیچ وقت از کسی نترسیده‌ام چون به دنبال حق بوده‌ام. هیچ نخواسته‌ام به هر طریقی به هدفم برسم. من ترجیح می‌دهم راجع به این مسائل حرف نزنم. دوست دارم امروز راجع به خوبی‌های فوتبال و اتفاقات خوبی که امروز در آن افتاد صحبت کنم.

وی همچنین گفت: نباید عملکرد پرسپولیس در یک مسابقه را ملاک توانایی یا عدم توانایی این تیم دانست. حتی با یک بازی درباره من هم نباید قضاوت کرد. تیمی که بتواند چنین روندی را ادامه دهد، تیم خوبی است. به نظرم پرسپولیس در بازی مقابل تیم‌های استقلال، الوحده و شهرداری تبریز، عملکردی بهتر از این بازی داشت. خدا را شکر در این مسابقه توپ‌های ما وارد دروازه شد و همین باعث شد تا توپ‌های بعدی هم گل شود. متاسفانه ما در بدترین شرایط که چندین بازیکن اصلی‌مان مصدوم بودند، آن نتیجه را با بنیادکار گرفتیم. بعد از آن شکست تلخ ما کار بزرگی انجام دادیم. بعد از آن بازی که یک سری مسائل را عنوان کردند. بحث 10 درصد جریمه بازیکنان ما مطرح شد که روحیه تیم را پایین می‌آورد که خوشبختانه بازیکنان ما همه مسائل را حل کردند و با هم بودن را به خوبی نشان دادند. ما نشان دادیم یک تیم هستیم و با هم متحدیم. خدا هم امروز پاداش ما را داد.

دایی درباره احضارش به کمیته انضباطی نیز گفت: اینکه من را در چنین شرایطی به کمیته انضباطی دعوت می‌کنند، قبول ندارم. من کاری نکرده‌ام که بخواهم به کمیته دعوت شوم، اما مجبورم قبول کنم و به تصمیم‌های آن احترام بگذارم. واقعا کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ ما به خاطر یک اوت چه کارها که نکردیم. آیا فیرپلی آن است که دروازه‌بان حریف خودش را برای وقت تلف کردن روی زمین بیندازد؟ آخر کی سواد فوتبالی‌مان می‌خواهد بالا بیاید؟ تا کی می‌خواهیم به این مسائل بپردازیم؟ مطمئنا وکیل من به آن جلسه می‌رود. واقعا چنین مسائلی در فوتبال ما خنده‌دار است. می‌خواهید با فیفا مکاتبه کنم و پاسخ مکتوب و رسمی آن را در این مورد بگیرم؟!

وی افزود: سر مسئله مالیاتی من هزار بار آقایان صحبت کرده و افراد مختلفی را می‌فرستادند. خوب است من بروم و به فیفا شکایت کنم؟ واقعا حقی را ضایع کردم که اکنون باید به کمیته انضباطی بروم؟ به کسی بی‌احترامی کردم؟ چنین چیزهایی واقعا در فوتبال ما مسخره است. واقعا خنده‌دار است که به خاطر پرتاب یک اوت به کمیته انضباطی دعوت شوم.

دایی در ادامه با اشاره حضور دادگان در ورزشگاه آزادی گفت: حضور افرادی چون دادگان باعث پیشرفت فوتبال ما می‌شود. حضور امروز او در ورزشگاه آزادی را به فال نیک می‌گیرم. دور بودن امثال آدم‌هایی چون دادگان از فوتبال ما صدمه بزرگی به فوتبال ما می‌رساند. دادگان کارنامه‌اش مشخص است و زمانی که در فدراسیون بود، عملکرد خوبی داشت. او از بهترین‌های فدراسیون فوتبال ایران بود. کار کرد و نتایج خوبی هم گرفت. ما در زمان او به جام جهانی رفتیم، اما متاسفانه مسائل دیگری باعث شد در نهایت آدم‌های دیگری سر کار بیایند. یاد‌م هست آن زمان چقدر فشار روی تیم ملی بود. متاسفانه اگر درباره این مسائل صحبت کنی، می‌گویند علیه فلان خط صحبت کرده‌ای، اما امروز از حضور دادگان بسیار خوشحال شدم و روز خوشی برای تیم ما بود.

دایی همچنین موفقیت تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران را تبریک گفت و افزود: اگر به دنبال فوتبال خوب هستیم، باید به فوتبال مدارس توجه داشته باشیم. من از مسوولان خواهش می‌کنم که این موضوع را بیش از پیش جدی بگیرند حتی مدیران باشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه کمک‌های زیادی بکنند و استعدادهای مختلف را کشف و پرورش دهند.

دایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دیدار شما با امیر عابدینی ممکن است منجر به حضور فصل آینده‌تان در تیم داماش شود گفت: عابدینی از دوستان خوب من است. او مدیرعامل باشگاهم بوده. من در زمان مدیریت او در پرسپولیس به اروپا رفتم و بهترین خاطره‌ها را از او دارم. او بزرگتر من است، اما صحبتی که با وی داشتم، به هیچ عنوان درباره فوتبال نبوده است. من یک مربی حرفه‌ای هستم و فعلا با تیم پرسپولیس قرارداد دارم. تا زمانی که با این تیم قرارداد دارم، درباره چنین مسائلی صحبت نمی‌کنم.

دایی در پایان نیز خاطرنشان کرد: از بازیکنان خارجی پرسپولیس هم تشکر می‌کنم. آن‌ها همیشه با انگیزه بالا در تمرین‌ها حاضر شده‌اند و همیشه بدون توجه به حاشیه‌ها تمام تلاش‌شان را برای موفقیت تیم کرده‌اند. آن‌ها همیشه خودشاپن را نشان داده‌اند.

نظرات بینندگان