arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

خبرگزاری فرانسه:هنوز از سرنوشت رهبر شیعیان نیجریه هیچ اطلاعی در دست نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش نیجریه پس از حمله به هواداران رهبر شیعیان این کشور، در حالی امروز مجوز تخلیه اجساد را صادر کرد که بنا به گزارش منابع مختلف ازجمله خبرگزاری فرانسه هنوز از سرنوشت شیخ «ابراهیم الزکزکی» هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، ارتش نیجریه روز دوشنبه دستور تخلیه اجساد شیعیان کشته شده در درگیری های روز شنبه را صادر کرد.

این در حالیست که بر اساس اظهارات سخنگوی جنبش شیعیان نیجریه، هنوز از سرنوشت شیخ ابراهیم الزکزکی هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

ابراهیم موسی گفت: ارتش نیجریه با استفاده از چندین دستگاه کامیون، در حال جمع آوری اجساد شیعیان کشته شده در اطراف منزل شیخ الزکزکی هستند.

با توجه به عمق فاجعه و محاصره محل حمله توسط نظامیان نیجریه، نمی توان آمار دقیقی از کشته شدگان ارائه کرد.

سخنگوی جنیش شیعیان نیجریه گفت: درمیان کشته شدگان اجساد سخنگوی پیشین جنیش شیعیان نیجریه، فرد شماره دو این جنبش، همسر ابراهیم الزکزکی و یکی از فرزندان وی مشاهده می شود.

این سخنگو گفت: وجود اجساد زینت ابراهیم ، فرزند ابراهیم الزکزکی و همچنین ابراهیم عثمان را در میان کشته شدگان تایید می کنم.

وی تاکید کرد: هنوز از سرنوشت ابراهیم الزکزکی اطلاعی در دست نیست.

این سخنگو اعلام کرد: نیروهای ارتش این کشور صدها نفر از اعضای این جنبش را در شهر زاریا در شمال نیجریه به شهادت رساندند.

به دنبال این حمله، در چند شهر این کشور از جمله «کاتسینا» تظاهرات کرده اند.
این اقدام ساعتی پس از آن صورت گرفته است که نظامیان نیجریه ای به یک مراسم ختم در حسینیه «بقیه الله» زاریا حمله کردند. این مراسم برای حدود 30 شیعه ای بود که روز جمعه در جریان حمله افراد ناشناس کشته شدند. هرچند حمله روز جمعه به گروه تروریستی بوکو حرام نسبت داده شده، اما گفته می شود نیروهایی از ارتش نیجریه در این اقدام دست داشته اند.
بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز نیروهای مسلح نیجریه با حمله به مراسم روز قدس در این کشور سه پسر شیخ زکزکی را به ضرب گلوله کشتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان