arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزير اقتصاد: تحت تاثير هيجان هاي بازار قرار نگيريد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک مرکزی عزم خود را برای شکستن حباب قیمت سکه و طلا در بازار جزم کرده است ، گفت : مردم عادی نباید تحت تاثیر هیجان های بازار قرار گیرند، زیرا شکست خواهند خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک مرکزی عزم خود را برای شکستن حباب قیمت سکه و طلا در بازار جزم کرده است ، گفت : مردم عادی نباید تحت تاثیر هیجان های بازار قرار گیرند، زیرا شکست خواهند خورد.

سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه همایش تخصصی فرصتهای تامین مالی برای ناشران پذیرفته شده در بورس تهران در جمع خبرنگاران گفت: سیاست مد نظر برای کالاها و دارایی های قابل معامله در بازارهای داخلی و خارجی این است که قیمت کالاهای داخلی براساس نرخهای جهانی باشد.

حسینی افزود : بانک مرکزی در بازار سکه به صورت مقتدرانه حضور دارد و اگر لازم باشد عرضه را افزایش خواهد داد. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در چند روز گذشته فاصله بین قیمت داخلی و بازارهای جهانی به حداقل رسیده است، افزود: شکستن حباب سکه به رفتار خریداران بستگی دارد و با اطلاع رسانی باید از رفتارهای سوداگرانه در بازار سکه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آنچه دولت می تواند انجام دهد، عرضه وسیع سکه هاست، تصریح کرد: مکانیزم حراج، قیمت ها را تعدیل می‌کند، بانک مرکزی هم عرضه ها را تقویت می کند. حسینی در باره مناسب بودن مکانیزم بازار سکه این سئوال را مطرح کرد که آیا یک دلال می تواند مدام سکه را گران تر از بازار بخرد و آن را نفروشد؟ اگر مکانیزم حراج مناسب نباشد، با رئیس کل بانک مرکزی مذاکره خواهیم کرد تا این وضع اصلاح شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جهاد اقتصادی گفت : با نزدیک شدن به فصل گرما ،مصرف گاز کاهش و مصرف برق افزایش خواهد یافت و مردم باید از اکنون به دنبال راههای باشند که مصرف برق را کاهش دهند. وزیر اقتصاد افزود : ‌بنگاه های تولیدی نیز باید تلاش خودرا بیشتر کنند و بازدهی را افزایش دهند. وی به صاحبان بنگاه ها توصیه کرد از فرصت موجود برای افزایش سرمایه و عرضه سهام خود در بورس استفاده کنند. حسینی درباره پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی ایران گفت :‌این پیش بینی را قبول ندارم .

 حسینی گفت : با وجود رشد 86 درصدی بورس ایران و رشد 24 درصدی صادرات غیر نفتی ایران و درحالی که هنوز آمریکا با بحران مالی مواجه است ، رشد اقتصادی کشور بیشتر از این پیش بینی هاست. وی افزود :‌این اظهار نظر ها تحت تاثیر فشار هایی است که می خواهند بگویند تحریم ها بر جمهوری اسلامی ایران اثر داشته است.

حسینی با بیان اینکه وجود حباب در بازار سرمایه را قبول ندارم گفت :‌ آمار چنین موضوع را نشان نمی دهد . وی از تشکیل کمیته تامین مالی در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت : این کمیته با عضویت نهادهای فعال بازار پول و سرمایه ، نقش مشاوره ای برای افزایش تامین مالی در کشور دارد.
نظرات بینندگان