arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

محبیان از ارتباطات مالی بین المللی جدید در پست بانک می گوید

پس حواله جات ارزی از سقف سه هزار تا پنج هزار دلار، بین شهروندان ایرانی و شهروندان این کشورها، مبادله خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل پست بانک ایران، از امضای تفاهمنامه حواله جات ارزی و ارتباطات مالی بین المللی، میان کشورهای عضو اکو خبر داد.

محمدحسن محبیان در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین اجلاس فنی و عملیاتی ایجاد خدمات مالی پستی کشورهای عضو اکو در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، افزود: با توجه به نیاز فعلی کشور برای حواله جات ارزی و ارتباطات مالی بین المللی، بین پست بانک ایران و پست مالی و پست بانک های جهانی که حدود 134 کشور دنیا دارای این امکانات هستند، ارتباط بانکی برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این اجلاس تفاهمنامه بین 10 کشور عضو اکو، برای آغاز کار امضا خواهد شد، گفت:‌ از این پس حواله جات ارزی از سقف سه هزار تا پنج هزار دلار، بین شهروندان ایرانی و شهروندان این کشورها، مبادله خواهد شد.

محبیان افزود: در مرحله بعدی، این تفاهمنامه و تبادل همکاری با کشورهای دیگر ادامه خواهد یافت و این امکان در سراسر نقاط روستایی و شهرها برقرار خواهد شد که از هر نقطه در ایران، برای نقاطی که تفاهمنامه امضا شده است بتوانند حواله جات ارزی داشته باشند.

وی این موضوع را کمکی به مسائل اقتصادی بین ایران و کشورهای عضو اکو دانست.

مدیرعامل پست بانک ایران، در خصوص میزان تبادلات مالی میان ایران و اعضای اکو گفت: تاکنون رسماً از طریق نظام بانکی، بین کشورهای عضو اکو مبادلات مالی وجود داشته اما از طریق پست بانک ها و پست های مالی این امکان نبوده است.

محبیان با بیان اینکه بعد از این اجلاس، این امکان برقرار خواهد شد، افزود: از این پس، از طریق این سیستم ارزان و سریع و با ارتباطی که بین کشورها برقرار می شود، مبادلات مالی از طریق پست بانک ها ایجاد خواهد شد و بیشتر اقشار غیرتجاری را در برخواهد گرفت.

وی درباره زمان اجرایی شدن حواله جات ارزی گفت: از روز گذشته، بحث نرم افزار مشترک در دستور کار قرار گرفته است و امروز درباره مسائل فنی توافق می شود.

محبیان با بیان اینکه فردا و در روز پایانی اجلاس، تفاهمنامه کلی و پروتکل بین کشورهای عضو اکو امضا می شود، افزود: در مرحله نخست در ایران و بعد در ترکیه و جمهوری آذربایجان در کمتر از یک ماه حواله جات ارزی انجام خواهد شد و سپس در ظرف دو ماه میان کشورهای عضو اکو اجرایی می شود.

مدیرعامل پست بانک ایران در خصوص محقق کردن جهاد اقتصادی گفت: داشتن یک بانک یا نظام بانکی مناسب، یکی از زیربناهای این امر است. وی با بیان اینکه دفاتر پست بانک، در حدود 14 هزار نقطه شهرها و روستاها مستقر است، افزود: اکنون بیش از چهار میلیون نفر در پست بانک، در زمینه هدفمند کردن یارانه ها صاحب حساب هستند که این به عدالت اقتصادی و توسعه جهاد اقتصادی در روستاهای کشور کمک می کند. محبیان با اشاره به اینکه در ده هزار روستای کشور، دفاتر پست بانک مستقر است، گفت: در سال گذشته، بیش از یک میلیون و صد هزار قبوض مختلف دولتی از طریق سیستم پست بانک در روستاها اخذ شد.
نظرات بینندگان