arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

دستگیری یک عراقی به اتهام تروریسم در ایتالیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عراقی مقیم ایتالیا به اتهام تروریسم و مساعدت به مهاجرت های غیر قانونی دستگیر شد.

به گزارش انتخاب و به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، ماموران ضد تروریسم شهر 'باری' در جنوب ایتالیا فردی 45 ساله بنام 'مجید محمد' تبعه عراق را به اتهام تروریسم دستگیر کردند.

به عقیده 'روبرتو روسی' دادستان باری، فرد مظنون با استفاده از اسناد جعلی شمار زیادی از خارجی ها را بطورغیر قانونی وارد ایتالیا کرده و حتی برای مدت زمان کوتاهی محل موقت برای اقامت آنها فراهم کرده است.

آنسا افزود: این شهروند عراقی متهم به کمک به مهاجرت های غیر قانونی در زمینه تحقیقات مربوط به تروریسم شده است. وی به ورود افرادی متصل به گروهی تروریستی در ایتالیا مساعدت کرده است.

بر اساس تحقیقات بعمل آمده، این مظنون از ماه مارس تا سپتامبر 2015 در شهر باری در جنوب ایتالیا، برای 11 تبعه پاکستانی، مصری، ایرانی، مراکشی و ترک که بطور غیر قانونی وارد ایتالیا شده بودند، محل اقامت موقت فراهم کرده بود.

طی این مدت، دادستانی شهر باری از طریق استراق سمع تلفنی، ارتباط وی را با شمار زیادی از سوژه هایی که با سازمان های تروریستی درارتباط بودند، کشف کرد که برخی از آنها در روزهای اخیر به دستور دادستان رم دستگیر شدند.

انجلینو الفانو' وزیر کشور ایتالیا در پی حملات تروریستی در پاریس اظهار کرد: رم همانند پاریس در معرض خطر هستند، ما باید این مساله را عنوان کنیم. البته تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده ولی به معنی این نیست که خطری ما را تهدید نکند باید این واقعیت را پذیرفت که خطر برابر با صفر وجود ندارد. با افزایش تدابیر امنیتی ضریب وقوع خطر را کاهش می دهیم اما به هر حال در معرض خطر قرار داریم. ما از روز اول سال جاری میلادی تاکنون 56 هزار مورد بازرسی داشتیم و بیش از هشت هزار دستگاه خودرو و 160 فروند کشتی را کنترل کردیم و همچنین 55 نفر مظنون به افراط گرایی را از کشور اخراج کرده ایم. ما به تروریست ها اجازه نمی دهیم که روش زندگی ما را عوض کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان