arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

نفت 122 دلار را پشت سر گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال بهبود شرایط بازار مسکن در آمریکا و افزایش فروش مسکن در این کشور قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بهبود شرایط بازار مسکن آمریکا موجب رشد تقاضای انرژی در این کشورخواهد شد.

قیمت جهانی نفت امروز از مرز 122 دلارگذشت که بنابر تحلیل کارشناسان کاهش ارزش دلار در برابر یورو نیز تاثیر زیادی در افزایش قیمت نفت داشته است. احتمال افزایش نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی در افزایش ارزش یورو در برابر دلار داشته است.

جاناتان بارات کارشناس ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد بهبود وضعیت مسکن در بازار آمریکا خبر خوبی برای بازارهای جهانی انرژی است و موجب تقویت قیمتها خواهد شد. تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای افزایش مجدد نرخ بهره بانکی نیز فشار زیادی را بر دلار وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن به 109 دلارو 120 سنت رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز به 122دلارو90 سنت رسیده است.

موسسه آمریکن پترولیوم نیز گزارش داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 667 هزار بشکه افزایش به بیش از 356.1 میلیون بشکه رسیده است. ادامه تنشهای سیاسی در خاور میانه به خصوص گسترش اعتراضات داخلی در لیبی و عربستان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
0
0
به چه دردی میخوره این نفت وقتی سر سفره بعضی ها هست و مردم ایران ازش بی نصیب هستند
نظرات بینندگان