arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

ولایتی: کاملا با تجزیه سوریه مخالفیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبح پنج‌شنبه تعدادی از متخصصان پزشکی و فعالان فرهنگی و اجتماعی از کشور سوریه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری با علی‌اکبر ولایتی، رییس این بیمارستان دیدار کردند.

ولایتی در این دیدار ضمن خیر مقدم به میهمانان کشور دوست و برادر سوریه گفت: از زمان انقلاب تاکنون همواره کشور ایران و سوریه در کنار یکدیگر بوده‌اند و در جهت دستیابی به اهداف مشترک به یکدیگر کمک کرده‌اند.

رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز دولت و ملت سوریه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که در تاریخ منطقه بی‌سابقه بوده اما حدود 5 سال با مردانگی و پایمردی در برابر این توطئه مشترک بین‌المللی و منطقه‌یی ایستاده‌اند؛ هر چند در ماه‌های اخیر آثار پیروزی دولت و ملت سوریه بیش از گذشته بر دشمنان آشکار شده است.

او با بیان این که ایران، عراق، لبنان و اخیرا روسیه در کنار دولت و مردم سوریه ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: آن چه که اتفاق افتاده، یعنی این اتحاد کلمه بین ایران، عراق، لبنان، سوریه و روسیه در تاریخ معاصر بی‌نظیر است بنابراین بدون تردید ما به پیروزی کامل امیدواریم و جمهوری اسلامی ایران کماکان از دولت و ملت سوریه تا پیروزی نهایی حمایت خواهد کرد.

ولایتی تصریح کرد: ما معتقدیم که موضوع سوریه راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه‌حل ایجاد ثبات در این کشور، راه حل سیاسی است.

وی در ادامه بیان کرد: کشور آمریکا و کسانی که در منطقه و یا صحنه‌های بین‌المللی به دنبال تعیین تکلیف برای مردم سوریه هستند، قطعا شکست خواهند خورد، چرا که آن‌ها حق تصمیم‌گیری درباره ملت سوریه را ندارند.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به این که آمریکا و برخی کشورهای منطقه مایل به حمایت ایران و روسیه از سوریه نیستند، تصریح کرد: این دو کشور حمایت خود را از سوریه ادامه خواهند داد و ضمن آن که ما کاملا با تجزیه سوریه مخالفیم و با تمام وجود از یکپارچگی سوریه دفاع می کنیم و این باید به عنوان یک اصل در هرنوع مذاکراتی مد نظر قرار گیرد.

او درباره مذاکرات وین با موضوع سوریه گفت: ما از هیچ راه‌حلی که دولت و ملت سوریه مخالف آن باشند حمایت نخواهیم کرد و هر راه‌حلی که برای سوریه در نظر گرفته شود باید دولت و ملت سوریه موافق آن باشند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه سخنانش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز مسیح دانشوری پرداخت و گفت : مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری یک مرکز منحصر به فرد در رابطه با بیماری‌های قفسه صدری اعم از بیماری‌های ریه و بیماری قلب و عروق و در نوع خود در منطقه خاورمیانه بی نظیر است.

رییس مرکز پزشکی دکتر مسیج دانشوری افزود: در این مرکز پیوند ریه و قلب انجام می‌شود و تا به حال نزدیک یکصد پیوند ریه و حدود یکصد و هشتاد پیوند قلب انجام شده است و از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) این مرکز به عنوان مرکز همکار در زمینه آموزش سل و پیشگیری و کنترل دخانیات شناخته شده و به عنوان یک مرکز ارجاعی بیماری‌های ریوی محسوب می‌شود و بازدید شما از این مرکز می‌تواند در برداشت واقعی و عملی آن چه در اینجا می‌گذرد موثر باشد.

ولایتی در پایان آمادگی خود و همکاران مرکز را در خصوص همکاری‌های حوزه پزشکی با سوریه اعلام کرد.

در ادامه این برنامه چند تن از میهمانان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

بازدید کنندگان از تمامی بخش‌های مختلف مرکز از جملهPET اسکن، پیوند قلب و ریه، سل، ریه، برونکوسکوپی، اطفال، دیالیز و ... بازدید کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان