arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

علی دایی: الگوي كسي كه شكلك در مي‌آورد نيستم

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: من الگو و اسطوره كسي كه تمارض مي‌كند، بازي جوانمردانه را رعايت نمي كند، روي سرش تيغ مي‌اندازد، ادا و اطوار مي‌ريزد، براي مسخره كردن تيم و بازيكنان حريفش شكلك و زبانش را در مي آورد، نيستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: من الگو و اسطوره كسي كه تمارض مي‌كند، بازي جوانمردانه را رعايت نمي كند، روي سرش تيغ مي‌اندازد، ادا و اطوار مي‌ريزد، براي مسخره كردن تيم و بازيكنان حريفش شكلك و زبانش را در مي آورد، نيستم.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ علي دايي در گفت و گو باایسنا،  درباره اتفاقاتي كه در بازي تيمهاي پرسپوليس و استيل آذين رخ داد،‌ اظهار كرد: فكر مي‌كنم در بازي ديروز (جمعه) ما كارمان را انجام داديم و جوانمردانه بازي كرديم و سه امتياز بازي را هم گرفتيم. بازي جوانمردانه وقت تلف كردن نيست. معناي بازي جوانمردانه چيز ديگري است. كجاي دنيا ديديد يك تيم پس از تمارض به آسيب ديدن - كه براي همه عيان باشد - از تيم حريف انتظار تسليم شدن را داشته باشد؟ وقتي همه ديدند كه دروازه بان استيل آذين تمارض كرد، چه انتظاري از پرسپوليس‌ها داشتند؟

دايي گفت: چطور دروازه‌بان استيل آذين آسيب ديده، اما پس از آن پا مي‌شود و همه بازيكنان ما را مي‌زند؟! اين حرفها نيست. ما بازي كرديم و نتيجه را هم برديم، خدا جاي حق نشسته است. درس عبرتي به حريف داده شد. ببخشيد! اگر وقتي ما توپ را وارد دروازه استيل آذين كرديم، مگر گلر آن‌ها خوابيده بود؟ او طوري از زمين برخاست كه يك دروازه‌بان سالم به سختي مي‌تواند آن طور دايوينگ كند. از نظر من كار آن‌ها ناجوانمردانه بود كه تمارض كردند.

وي در واكنش به اظهارات باشگاه‌ استيل آذين درباره اتفاقات ديروز و صحبتهايي كه بر سر انحلال اين باشگاه‌ مي‌رود، گفت: حسين هدايتي، مالك براي من شخص محترمي است، به هر حال كسي كه از جيبش براي فوتبال خرج مي‌كند، محترم است، اما خواهش مي‌كنم يك نگاهي به تيمش بياندازد و ببيند چه جوري مي‌شود اين همه پول براي يك تيم خرج كني و بعد هم شرايطش اين طوري شود. هدايتي آدم با وجودي است، اما بررسي كند كه چطور هزينه‌هاي كلانش و تغييرات زيادي كه در اين تيم ايجاد شده چه نتيجه‌اي داشته است. او بايد اشتباهات را در آينده پيدا كرده تا تيمش با چنين مشكلاتي مواجه نشود.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه جداي از مسايل حاشيه اي بازي و سه امتيازي كه پرسپوليس به دست آورد، آيا از عملكرد فني تيم تان در قياس بازي با ذوب آهن راضي بوديد؟ گفت: از عملكرد بازيكنان در نيمه دوم راضي بودم، البته ما در نيمه اول زياد خوب نبوديم، اما با اين حال موقعيت‌هايي داشتيم، اما در نيمه دوم از همه لحاظ بهتر از حريف بوديم ما قبل از زدن گل دوم هم بايد سه چهار گل به حريف مي‌زديم.

دايي درباره برخورد كميته انضباطي فدراسيون با خاطيان بازي جمعه به ايسنا، گفت: معتقدم كميته انضباطي با ديدن فيلم اين بازي و نگاهي سنجيده در اين باره قضاوت خواهد كرد، ما انتظار محروميت هيچ كدام از بازيكنان مان را نداريم، چرا كه كاري نكرديم كه بخواهيم محروم شويم. شما بگوييد كه ما چه كار كرديم؟ نه اهانتي كرديم و نه بازيكني را زديم. همه رفتارهاي سوء از جانب چند بازيكن حريف بود. حتي بعد از بازي و در راهروي استاديوم دروازه‌بانشان به رحمان احمدي الفاظ ركيكي را نسبت داده بود، بازيكن خارجي شان را ديديد كه چطور مهاجم ما را زد، رفتارشان بعد از گل دوم پرسپوليس هم براي همه عيان بود، ضمن اين كه اصلا برخي از بازيكنانش براي فوتبال به ميدان نيامده بودند، يكي از بازيكنان خارجي‌شان به نام ماتيوس مدام در گوش بازيكنان ما فرياد مي‌كشيد، حتي وحيد هاشميان، گفت كه اين بازيكن از اول بازي در گوش من فرياد مي كشيد، وحيد اين رفتار را به مهدي مهدوي كيا هم گفته بود كه چرا او چنين مي‌كند.

دايي در واكنش به اظهارنظر كارشناسان مبني بر اين كه مربيان مي‌توانند بزرگترين تاثير را در رفتار بازيكنانشان داشته باشند، به ايسنا گفت: مربيان قطعا مي‌توانند تاثيرگذاري زيادي داشته باشند اما شما ببينيد مگر تيم ما شروع كننده اتفاقات ديروز بود، تمام فيلم هاي بازي موجود است. من روي رفتار بازيكنانم تاثير مي گذارم اما چه خطايي از بازيكنان پرسپوليس ديديد، بازيكنان ما در واكنش به رفتارهاي نامناسب و متعدد آن‌ها چه واكنشي داشتند؟ ما ديگر چه كار بايد مي‌كرديم؟

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در واكنش به اظهارات سوشا مكاني مبني بر اين كه «از بچگي تاكنون اسطوره‌ام علي دايي بوده، اما از بعد از بازي ديروز ديگر او اسطوره و الگويم نيست» به ايسنا گفت: من دوست دارم كساني علي دايي را الگويي ورزشي و رفتارشان قرار دهند كه رفتارهايشان شبيه رفتارهاي من در دوران بازيكني‌ام باشد. من هيچ وقت تمارض نكردم. من بارها با سر شكسته و شكم پاره بازي كردم و هيچ وقت خودم را بي‌خود به زمين نيانداختم تا وقت تلف كنم. من در دوران ورزشي‌ام به كسي بي احترامي نكردم، من هيچ وقت تيم حريف و بازيكنانش را مسخره نكردم. من هيچ وقت ادا و اطفار براي بازيكنان و تماشاگران حريفانم نريختم. شكلك و زبانم را در نياوردم. شما ببينيد اين دروازه بان از اول بازي چه رفتاري داشت. رفتارهاي تحريك آميزش را ببينيد، آن استپ سينه‌ها و حركات عجيب و غريبي كه انجام مي‌داد.

دايي گفت: شما شكل ظاهري اين دروازه بان را ببيند كه چگونه خودش را درست كرده است. آيا شباهتي به من دارد؟ آيا من توي سرم خط مي‌اندازم؟ بايد بررسي شود كه چه كساني اين كارها را انجام مي دهند، گروههاي خاصي هستند كه روي سرشان تيغ مي‌اندازند، خدا را شكر من چنين ظاهري نداشتم و بعيد مي دانم من الگوي چنان آدمي باشم. اگر بخواهم روزي اسطوره و الگوي اين اشخاص باشم، بهتر است اصلا ديگر نباشم.

دايي ادامه داد: من هيچ وقت در دوران زندگي‌ام چنين چيزهايي را قبول نداشتم و از اين كارها نمي‌كردم، فكر مي‌كنم خدا جواب او را داد و نگذاشت بعد از آن كه ما گل دوم را زديم، بازي آنقدر جريان داشته باشد تا آن‌ها موقعيتي به دست آورند. فكر مي‌كنم بازيكنان خودشان هم نسبت به رفتار دروازه بانشان اعتراض داشتند، اگر مصدوم هستي چطور آن طور از زمين بر مي‌خيزي .

وي همچنين با اشاره به اخطارهايي كه داور در بازي به بازيكنان تيمش نشان داد، به ايسنا گفت: فكر مي‌كنم بعضي از اين اخطارها بي مورد بود. به طور مثال بازيكن خارجي حريف آن طور اشپيتيم آرفي را زد كه اخراج شد، اما رضا نور محمدي با بازيكن حريف درگير نشد كه بخواهد اخراج شود. ضمن اين كه عليرضا حقيقي براي خوشحالي كردن بعد از گل دوم آمد كنار هم تيمي‌هايش و بعد از آن كه سوشا مكاني آن رفتارها را انجام داد، او را گرفته بود تا درگيري ايجاد نشود، اما اخطار گرفت. من براي اولين بار مي ديدم حقيقي واكنش خاصي در چنين صحنه‌هايي نشان نداد، اما متاسفانه از داور كارت گرفت.

دايي در پاسخ به اين سوال كه راهكار كاهش چنين رفتارهاي نامناسبي در فوتبال چيست؟ گفت: قطعا مي‌شود اين رفتارها را كاهش داد و راهش‌ هم مشخص است. ما بايد در انتخابهايمان بهتر عمل كنيم تا به راحتي موضوع ها حل شود، قبول دارم كه ريشه برخي از رفتارهاي تماشاچيان و بازيكنان به مسايل فرهنگي و اجتماعي بر مي‌گردد اما ما مي‌توانيم در فوتبال اين موضوع را كم كنيم. فقط كافي است آدم‌هاي مناسبي را استخدام كنيم. بايد با افرادي همكاري كنيم كه سوء سابقه نداشته باشند و وضعيتشان مشخص باشد، البته ما هم به عنوان مربي بايد به حل اين مسايل كمك كنيم. يك بازيكن در طول 90 دقيقه فشار زيادي را تحمل مي‌كند و بايد از قبل آمادگي حضور در چنين شرايطي را داشته باشد. من سعي مي‌كنم تمام موارد رفتاري و اخلاقي را به بازيكنانم گوش زد كنم. همچنين قضاوت داوران هم در افزايش يا كاهش تشنج‌هاي احتمالي در بازي‌ها موثر است، باور كنيد خيلي از مسايل ما در اين زمينه حل شدني است. اما بايد برنامه‌ داشت و براي هر موضوع خاصي برنامه لازم را ريخت. البته ما از اين شعارها زياد مي‌دهيم، بايد كار كرد.
برچسب ها: علی دایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
1
دایی مردی به خدا
تو الگوی آدم های با شخصیتی مثل ما هستی
نظرات بینندگان