arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

رئیسی: مردم ظرفیت شنیدن فساد اقتصادی را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل کشور گفت: مردم ما ظرفیت شنیدن اخبار مفاسداقتصادی در را کشور ندارند باید نظارت و پیگیری‌ها را گسترش دهیم.

 ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولین ارشد سازمان حراست صنعت نفت اظهار داشت: بحث حفظ سلامت در مجموعه اداری کشور به ویژه سازمان‌هایی که نقش کلیدی در امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است بنابراین سلامت در نوع نیروی انسانی موجود و ذخیره انسانی که در مجموعه صنعت نفت است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سلامت در نوع اداری داد و ستدها و قراردادها و مجموعه سالم یک سرمایه بسیار بزرگی است که می‌تواند کار با سلامت را به دنبال داشته باشد، تضمین سلامت کار اداری مربوط به تک تک افراد مجموعه است امروزه کارآمدترین نظام کنترلی، خود کنترلی است.

وی تصریح کرد: امروز هیچ نظارت و کنترل کارآمدتر از خودکنترلی نیست هر فرد از مجموعه اداری قبل از هر کسی و هر چیزی خود را موظف بداند که کار قانونمند انجام دهد و کارش همسو با اخلاق حرفه‌ای باشد می‌تواند مدیریت را در اعمال مدیریت و ناظران و بازرسی سهل کند.

رئیسی تصریح کرد: اولین نکته در شرایط سلامت اداری هر فردی و سازمانی این است که خودش بتواند در ارتباط با شغلش خود به مسئولیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی در بخش‌های مختلف وابسته است گفت: پاسخگویی در مقابل ذات پروردگار، پاسخگویی به ارباب رجوع، پاسخگویی به سلسه مراتب اداری و امور مردم برای خودش گزینه‌های متفاوتی دارد ما در نظارت و مدیریت پاسخگویی اولیه را نداریم امروزه در پاسخگویی به عموم مردم بهترین گزینه مشتری‌مداری است که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

رئیسی ادامه داد: مجموعه صنعت نفت به دلیل داشتن ذخایر نفتی و درآمدها نقش مهمی در گردش اقتصادی کشور دارد که باید در راستای جذب سرمایه حرکت نماید با توجه به اینکه رهبر انقلاب مکررا تأکید کردند که بودجه کشور نباید متکی به نفت باشد اما متأسفانه پشتیبانی از اقتصاد کشور بودجه نفتی است.

وی ادامه داد: حفظ ذخایر و نیروی انسانی، نظارت بر نوع قراردادها نقش تعیین‌کننده دارد پرونده‌هایی که اخیر در کشور مطرح است اکثرا مربوط به مجموعه صنعت نفت است مجموعه‌ای که به دلیل بی‌توجهی و غفلت‌ها باعث شده فساد اقتصادی در کشور رونق بگیرد.

وی ادامه داد: چگونه یک فردی با زرنگی و زد و بند و شیطنت دنبال این باشد که منابع ملی را مورد آسیب قرار دهد بنابراین ضمن اینکه این فرد مجازات می‌شود اینها برای کلیه سازمان‌ها عبرت است.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف عملکردی و نظارت باید در کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد جامعه ما ظرفیت شنیدن اخبار فساد اقتصادی را ندارد چرا که برای آنها غیرقابل تحمل است، بنابراین باید با گسترش نظارت و پیگیری نباید شاهد باز شدن پرونده یک فساد اقتصادی در کشور باشیم.

دادستان کل کشور تأکید کرد: باید دست اندرکاران سازمان‌ها در لایه‌های مختلف مراقب باشند تا شاهد اینگونه پرونده‌ها درکشور نباشیم و باید صنعت نفت در جهت امنیت اقتصادی، جذب سرمایه‌‎گذاری و پیشگیری از مفاسد در جامعه حرکت نماید اگر کسی خواست در کشور مرتکب فساد کند با ارائه ساز و کارها شخص را از ارتکاب جرم بازدارد.
نظرات بینندگان