arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

کلینتون: شاید بهار عربی در نهایت سرابی بیش نباشد!

زمستان عربی رو به پایان است.برای اولین بار طی چند دهه گذشته یک فرصت واقعی برای تغییر بوجود آمده است.این سوالات مهمی برای ما بوجود می آورد:اینکه آیا مردم و رهبران خاورمیانه و شمال آفریقا یک شیوه جدید...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه امریکا از دولت های عربی خواست از اصلاحات اقتصادی و سیاسی استقبال کنند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ هیلاری کلینتون که روز سه شنبه در جمع سیاستمداران آمریکایی و عرب در کنفرانس دنیای اسلام-امریکا در موسسه بروکینگز صحبت می کرد،گفت،هنوز معلوم نیست که آیا ملت های عربی اصلاحات واقعی سیاسی و اقتصادی صورت می دهند یا اینکه بهار عربی در نهایت سرابی بیش نخواهد بود.

وی بدنبال قیام های مردمی اخیر که به سرنگونی حاکمان مصر و تونس منجر شد،از کشورهای عربی خواست اصلاحات سیاسی و اقتصادی را بپذیرند.

وی افزود، زمستان عربی رو به پایان است.برای اولین بار طی چند دهه گذشته یک فرصت واقعی برای تغییر بوجود آمده است.این سوالات مهمی برای ما بوجود می آورد:اینکه آیا مردم و رهبران خاورمیانه و شمال آفریقا یک شیوه جدید و مخصوص برای حل و فصل چالش های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی خود دنبال خواهند کرد؟ یا اینکه اگر یک یا پنج سال دیگر ما در همین کنفرانس گرد هم بیاییم،آیا فرصت های برای اصلاحات از بین رفته است؟
نظرات بینندگان