arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

درخواست پلیس از شهروندان برای شناسایی دو متهم متواری + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار عکس یک قاتل فراری و یک سارق، از شهروندان خواست تا در صورت شناسایی این قاتل فراری 26 ساله‌ و این سارق 35 ساله، هرگونه اطلاعات از محل اختفا و یا محل تردد این افراد را در ساعت 23 چهارم خرداد ماه امسال وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در خیابان ابراهیمی – خیابان قاضی زاده – پارک چمن زار، به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل اعلامی و بررسی‌های اولیه مشخص شد که جوانی 32 ساله به نام «بهزاد»، طی یک نزاع و درگیری مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار گرفته است؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مرکز اورژانس انجام و شخص مجروح به بیمارستان منتقل شد.

با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت اصابت ضربات وارد شده، بهزاد فوت کرد و پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات به عمل آمده از شاهدان صحنه درگیری (دوستان مقتول) آنها عنوان داشتند که جنایت توسط جوانی به  نام «اصغر» از اهالی منطقه کیانشهر صورت گرفته است.

آنها در خصوص مشاهدات خود از صحنه درگیری منجر به جنایت به کارآگاهان عنوان داشتند: یکی از جوانان محل به نام اصغر . م (متولد 1368) در حالیکه به نظر می‌رسید مشروبات الکی مصرف کرده است، با یک دستگاه خودرو 206 سفید رنگ و به همراه دو نفر از دوستانش به پارک مراجعه کرده بود که در آنجا با مقتول (بهزاد) درگیر شد. اصغر به به مقتول فحاشی کرد و همین موضوع زمینه آغاز درگیری آنها با یکدیگر شد؛ بهزاد نیز با توجه به قدرت بدنی بالا، اصغر را مورد ضرب و شتم قرار داد و اصغر و دوستانش به ناچار از پارک خارج شدند. پس از گذشت نیم ساعت، اصغر این بار به همراه برادرش اکبر و در حالیکه یک قمه در دست داشت مجدداً به پارک آمد و بار دیگر با بهزاد درگیر شد اما این بار با قمه، چندین ضربه به بهزاد وارد کرد و زمانی‌که بهزاد بر روی زمین افتاد، به همراه برادرش و با خودرو 206 سفید رنگ از محل متواری شدند.


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با شناسایی متهم اصلی پرونده، کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت متهم در منطقه کیانشهر، به این محل مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم بلافاصله پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونت خود متواری شده است.
درخواست پلیس از شهروندان برای شناسایی دو متهم متواری + عکس

حاجی زاده در ادامه افزود: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055426 در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

سارق عابر بانک را شناسایی کنید

 روز بیستم مرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 125 یوسف آباد به مأموران اعلام کرد که جوانی پس از برداشت رمز عابربانک، به شیوه‌ای ماهرانه کارت مرا سرقت و در ادامه مبلغ هفت میلیون تومان از آن برداشت کرد.

درخواست پلیس از شهروندان برای شناسایی دو متهم متواری + عکس

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای دریافت پول، به عابربانک شعبه امیرآباد مراجعه کردم. شخصی با استفاده از غفلت من، رمز عابربانکم را برداشته و در ادامه با شگردی خاص کارت مرا سرقت کرد و نهایتاً مدعی شد که کارت توسط دستگاه ضبط شده است؛ در حالیکه قصد داشتم تا فردای آن روز برای گرفتن کارت به شعبه بانک مراجعه کنم، پس از گذشت یک ساعت و با دریافت پیامک بانکی متوجه شدم که در چندین مرحله مبلغ هفت میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.

با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی و تأیید مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی حدوداً 35 ساله شدند که به شیوه‌ای ماهرانه اقدام به سرقت کارت عابربانک مالباخته کرده است؛ در ادامه، با بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک متعلق به مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مغازه طلافروشی در خیابان پیروزی و خیابان کریم خان شدند که این جوان در دو نوبت اقدام به خرید سکه و طلاجات از آنها کرده بود.


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی و دستگیری متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده از متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص را از طریق شماره تماس 21865649 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از کلیه شکات و مالباختگان دیگر که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان