arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

چين خطاب به آمریکا: دخالت نکن!

چین روز یکشنبه در واکنش به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور، از آمریکا خواست در امور داخلی اش دخالت نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چین روز یکشنبه در واکنش به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور، از آمریکا خواست در امور داخلی اش دخالت نکند.
 
به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که شنبه شب منتشر شد اعلام کرد آمریکا باید دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را با گزارش هایش در مورد حقوق بشر، متوقف کند.
 
 آمریکا در گزارش سال2010 خود درباره حقوق بشر در جهان که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد حقوق بشر در چین سیری منفی طی می کند و محدودیت های آزادی بیان در این کشور افزایش یافته و تبت و منطقه سین کیانگ سرکوب شدیدی را متحمل می شوند.
 
در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است دولت چین تدابیری برای محدود کردن آزادی عمل جامعه مدنی به ویژه افراد و سازمان های حقوق بشر به اجرا در آورده و تلاش ها برای محدود کردن آزادی بیان و نظارت بر مطبوعات، اینترنت و دسترسی به اینترنت را افزایش داده است.
 
وزارت امور خارجه آمریکا افزود: چین به سرکوب شدید فرهنگی و مذهبی اقلیت های قومی منطقه خودگردان اویغور سین کیانگ و تبت ادامه می دهد.
 
روز پنجشنبه نیز به جامعه بین الملل هشدار داد حق ندارد درباره وضعیت ای وی وی هنرمند چینی که روز یکشنبه در فرودگاه پکن بازداشت و متهم به جرائم اقتصادی است مداخله کند. بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا آزادی این هنرمند معترض را خواستار شدند.
نظرات بینندگان