arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

آشنا: هیچ‌گاه از آمریکا خوش‌عهدی ندیدیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با تاکید براینکه ما برای حفاظت از جبهه مقاومت و حراست از منافع ملی خود مسیر استقلال در عمل را پیش گرفته‌ایم، گفت: آمریکا نمی‌تواند با فشار بر متحدان ما امید داشته باشد که می‌تواند با ایران مذاکره کند.

 حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، درباره مبارزه با آمریکا در دوران جدید و پس از برجام اظهار داشت: ما در مواردی که با آمریکا مواجه شدیم هیچ‌گاه از آمریکا خوش‌عهدی ندیدیم و در موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز ما باید حقوق ملت را احیا و تحریم‌ها را برطرف می‌کردیم.

آشنا ادامه داد: ما در این مسیر با آمریکا نه به عنوان کشور آمریکا بلکه به عنوان یکی از کشورهای 1+5 مذاکره را انجام دادیم.

*رفع تحریم‌ها معیاری برای سنجش رفتار ‌آمریکاست

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تجربه ما در این مذاکرات باید به آزمون گذاشته شود، خاطرنشان کرد: عملکرد آمریکا در میزان وفاداری و پایبندی به رفع تحریم‌ها معیاری برای سنجش رفتار ‌آمریکاست، بنابراین اگر آمریکا در این تجربه که تجربه‌ای کاملا قابل راستی‌آزمایی است، موفق شود آن وقت می‌توان درباره موضوعات دیگر نیز فکر کرد نه اینکه لزوماً مذاکره کرد.

وی درباره پیامدهای منفی مذاکره ایران و ‌آمریکا اظهار داشت: دراین تردیدی نیست که آمریکا نیاز زیادی به مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه‌ای دارد چراکه عملکرد مستقل ایران در موضوعات منطقه‌ای برای ایران به هیچ وجه خوشایند نیست.

آشنا با تاکید براینکه ما برای حفاظت از جبهه مقاومت و حراست از منافع ملی خود مسیر استقلال در عمل را پیش گرفته‌ایم، افزود: بنابراین آمریکایی‌ها نمی‌توانند با فشار بر متحدان ما امید داشته باشند که می‌توانند با ایران مذاکره کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: آشنا ، آمریکا
نظرات بینندگان