arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

پیام نصیحت آمیز آیت الله صافی به ملک عبدالله

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني در «پيامي نصيحت‌آميز»، از پادشاه عربستان سعودي خواست كه براي اعاده اعتبار خود و دفاع از انسانيت، هرچه زودتر خاك بحرين را ترك كرده و از ملت مسلمان بحرين و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهي كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني در «پيامي نصيحت‌آميز»، از پادشاه عربستان سعودي خواست كه براي اعاده اعتبار خود و دفاع از انسانيت، هرچه زودتر خاك بحرين را ترك كرده و از ملت مسلمان بحرين و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهي كند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله صافي‌گلپايگاني، متن پيام اين مرجع تقليد به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم. الدين النصيحه

آقاي عبدالله بن عبدالعزيز؛ السلام عليکم و رحمه‌الله

بر حسب سفارش خودتان که شما را به عنوان مَلِک نخوانند، شما را در اين پيام نصيحت‌آميز مخاطب قرار مي‌دهم:

برادر! شما اگر چه در شمار شش ميليارد بشر، يکي از اين شمار بيشتر نيستيد و مثل همه، يک فرد حساب مي‌شويد و احترام خاصي به عنوان يک نفر از اوليا ‌يا علما يا مخترع و خادم به بشر نداريد و همان‌طور که خود گفته‌ايد، فقط آقاي عبدالله هستيد چنان‌که ديگران هم عبدالله هستند ـ البته خودشناسي به عبداللهيت افتخار است ـ اما آنچه به شما اعتبار و شما را مورد احترام قرار داده و چشم شش ميليارد مردم را به شما و رفتار و اعمال و سياست‌ها و تصميمات شما دوخته است و به جنابعالي موقعيت خاص بخشيده است، مديريت سرزمين وحي و حرمين شريفين است که خود را عهده‌دار آن مي‌دانيد. مدينه منوره و مکه معظمه «اوّلَ بيتٍ وُضع للناس»، مقام ابراهيم، ‌اماکن و مقامات و مواريث فرهنگي همه پشتوانه‌هاي اصيل تاريخي مي‌باشند.

مي‌خواهم من هم مثل يک ميليارد و نيم مسلمان به شما بگويم که مسئوليت‌هاي شخص شما در ارتباط با اين عنوان با عظمت، عظيم و بسيار عظيم است. يک ميليارد و نيم جمعيت جهان از شما مي‌خواهند همان‌طور که کعبه معظمه براي مردم است شما هم براي همه مردم جهان و براي همه مسلمانان باشيد. همه به‌سوي کعبه نماز مي‌خوانند و به‌سوي مسجد الحرام سجده، ‌عبادت و نماز به‌جا مي‌آورند.

آنجا تاريخ همه، عزت همه، دين همه و شخصيت همه مي‌باشد. آنجا يک کشور عربي نيست، کشور همه است؛ بلکه کشور اسلام است. همه طوائف مسلمين آنجا را اشرف بقاع مي‌دانند و از اين جهت هم، ‌همه مسلمانان آنجا را از خود مي‌دانند.

حکومت آنجا يکي از حکومت‌هاي عربي يا شوراي خليج فارس نيست. هم‌طراز قطر و امارات و بزرگتر و بزرگتر از آنها نيست؛ منطقه نفوذ بيگانه و آمريکا نيست؛ حرمين شريفين است؛ در شوراي همکاري خليج فارس ادغام نمي‌شود بلکه بايد به کل عالم اسلام نگاه کند.

براي مسلمان آگاه و بيدار، رنج‌آور است که در حرمين، سياست‌هاي مذهبي خاص برقرار باشد و با عالم وسيع اسلام با آن سياست‌هاي کوته‌نظرانه و متحجرانه برخورد کنند و جاي تاسف که ببيند در اوضاع سياسي کشورهاي اسلامي، سياست‌هاي حکام حرمين، غرب‌گونه و آمريکاپسند باشد.

جاي تاسف است که ببيند مسلماناني که در برابر سلطه آمريکا و دفع وابستگان به آنها قيام مي‌کنند، مغضوب حکام حرمين مي‌شوند و افرادي مثل علي عبدالله صالح بيش از سي سال بدون هيچ مشروعيتي بر يمن حکومت داشته باشند و با اينکه وابستگي او به آمريکا معلوم است، مورد پشتيباني شما باشد تا اين همه مردم را در آنجا به خاک و خون بکشد و نهضت همگاني آنها را که بازگشت به اسلام و استقلال اسلامي است در هم بکوبد.

براي همه مسلمانان سوال‌برانگيز است که حکام حرمين که بايد به همه، به يک نظر نگاه کنند در بحرين از استعباد و ديکتاتوري و فسق و فجور و خدمتگزاري آل خليفه به اجانب حمايت کنند و به آنجا نيروي نظامي بفرستند تا مسلمانان را که تظاهرات سالم دارند و استقلال‌خواه و اسلام‌طلب هستند، از صغير و کبير و زن و مرد، قتل عام كنند. هيچ مسلماني از حاکمان حرمين اين انتظار را ندارد.

مثل اين‌که آقاي عبدالله فراموش کرده که از کجا نيرو مي‌فرستد و ظالم را در برابر مظلوم ياري مي‌دهد!

ما از شما مي‌خواهيم مقام و منزلت حرمين شريفين را حفظ کنيد و اين مقام را بهاي اين برنامه‌هاي زشت و در گرو آن نگذاريد و موضع خود را حفظ کنيد.

ما از شما مي‌خواهيم به مسلمانان جهان توضيح دهيد که آل خليفه بر چه اساسي مشروعيت دارند و شما بر چه اساس و مشروعيتي نيرو مي‌فرستيد تا امر به معروف و نهي از منکر مسلمانان را سرکوب كنند؟!

ما از شما مي‌خواهيم که براي اعاده‌ اعتبار خود و براي دفاع از انسانيت، هرچه زودتر خاک بحرين را ترک كرده و از ملت مسلمان بحرين و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهي کنيد و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپاريد و الا بدانيد که «ان ربّک لبالمرصاد» دير يا زود قهر خداوندي ظالمان را نابود خواهد کرد که خداوند قادر متعال مي‌فرمايد: و من قتل مظلوماً‌ فقد جعلنا لوليّه سلطاناً‌.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
6
خوب اگه اون همه بگه به شما چه ربطی داره شما چی جوابشو میدین؟؟؟؟؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
1
کاش برخی اظهار نظرها درموردکشورخودمان می شد!
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
1
1
با سلام
شاید این پیام آخرین دعوت اللهی برای آل سعود باشد و بعد هم در صورت پیمودن روند قبلی عذاب اللهی.
در مورد آیت الله صافی باید بگویم که چقدر این پیرمرد و ولی خدا را دوست دارم با اینکه اینقدر پیر شده اما باز هم حساس است و وظایف اللهیش را انجام می دهد و ما چقدر از این بزرگواران عقبیم خدا کمک کند که جز پیشتازان باشیم ان شاءالله
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
0
یکی نیست خود اینها رو نصیحت کنه
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
0
مراجع عظام تقلید جایگاه رفیع دارند قرار نیست اینطور مورد خطاب قرار بگیرند که اقای عبدالله اجازه داشته باشد بگوید به شما ربطی ندارد. مرجع تقلید اسلام شناسی است که هوای نفس و دنیا طلبی در ان راه ندارد خداوند این ذخایر را برای جهان اسلام و بشریت حفظ فرماید.
نظرات بینندگان