arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۲۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۰
حمله به دفتر سازمان ملل و تشکیل جلسه اضطراري شورای امنیت

قتل فجیع کارکنان سازمان ملل به بهانه اقدام شنیع کشیش آمریکایی

برخی جریان های افراطی حاکم بر افغانستان، به بهانه ی آتش زدن قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی ، با سوء استفاده از حضور اعتراض آمیز هزاران افغانی ، اقدام به قتل قریب به 12 نفر از اعضای دفتر سازمان ملل درمزار شرفی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز گزارش داد: برخی جریان های افراطی حاکم بر افغانستان، به بهانه ی آتش زدن قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی ، با سوء استفاده از حضور اعتراض آمیز هزاران افغانی ، اقدام به قتل  قریب به 12 نفر از اعضای دفتر سازمان ملل درمزار شرفی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ در تظاهرات ده ها هزار معترض افغانی به اقدام شنیع کشیش آمریکایی، جمعی از اعضای افراطی و مشکوک،  به دفتر نمایندگی سازمان ملل در مزار شریف هجوم بردند و پس از ساعتها درگیری و تنش ، موفق به خلع سلاح نیروهای محافظ شده و به داخل ساختمان نمایندگی سازمان ملل هجوم بردند و به روی کارکنان آن آتش گشودند.



آنها دو تن از کارکنان را نیز به طرز فجیعی گردن زدند. در این درگیری تعدادی از معترضین نیز کشته شدند و حدود 25 نفر دستگیر شدند.

طبق گزارش های رسیده برخی از کشته شدگان این اعتراض از ملیتهای غیرافغان بوده اند که در میان انها پنج نگهبان نپالی دیده میشود.

به گزارش انتخاب؛ تحلیلگران، این اقدام غیرانسانی نیروهای افراطی و مشکوم افغانی را اقدامی از پیش طراحی شده برای ضربه به حیثیت اسلام دانسته و معتقدند: جریان های رسانه ای های صهیونیست، درصدد منحرف کردن افکار عمومی از اتفاقات مهم خاورمیانه هستند.

تشکیل جلسه اضطراري شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی اضطراری در خصوص حمله مرگبار به دفتر این سازمان در شمال افغانستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت نشست سازمان ملل متحد ساعت بیست و یک روز جمعه به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد.

این نشست پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

وی افزود سازمان ملل متحد تایید کرده است که سه تن از کارکنان بین المللی سازمان ملل متحد و چهار محافظ امنیتی بین المللی در حمله به دفتر این سازمان در شهر مزار شریف در شمال افغانستان کشته شده اند.

دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند آلن لی‌روی رئیس صلح بانان سازمان ملل متحد اعضای این شورا را در جریان اوضاع قرار خواهد داد و شورای امنیت احتمالا این حمله را به شدت محکوم خواهد کرد.

يک سوئدي جزء کشته شدگان حمله به دفاتر سازمان ملل در مزار شريف

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد یک سوئدی سی وسه ساله در حمله تظاهر کنندگان به دفاتر سازمان ملل متحد در مزار شریف در شمال افغانستان کشته شد.

کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: با تاثر عمیق مطلع شدم که یواکیم دانگل در ماموریت خود برای سازمان ملل متحد در افغانستان کشته شده است.

بیلت گفت : امروز روز تاریکی برای سازمان ملل و سوئد بود.

وزارت امور خارجه سوئد نتوانست درباره جزئیات مربوط به مرگ این جوان سوئدی در مزار شریف اطلاعات بیشتری بدهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
14
بد ميگن چرا اسم مسلمونا بد در رفته يكي يه جا ديگه يه غلطي ميكنه اين مغز خشكا ميرن 4 تا ادم بدبخت از همه چي بي خبر ميكشن.تو امريكا شما دم كاخ سفيد مجسمه حضرت مسيح بشكون به همه مقدساتشون توهين كن به هفت جد آباد اوباما فحش بده اگه آب از آب تكون خورد هر چي شما بگين آزادي ديگه حالا يه حيوون بي ارزش يه شكري خورده تو 300 مليون جمعيت شما گندش نكني بهتره الان ميگه ديدي چي كار كردم حرس مسلمونارو در اوردم
پاسخ ها
daniel
| Canada |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
ناشناس محترم شما در امریکا و کانادا و اروپا هولوکاست را زیر سوال ببر یا اسم بچه ات را بگذار هیتلر ( که کار زشتی است و قلب یهودیان دنیا را به دارد خواهد آورد ) بعد ببین سر از کجاها در خواهی آورد ،اگر حضرت عیسی را همه روزه به تمسخر و توهین می بندند دین خودشان است و خودشان جوابگو ، آتش زدن کتاب مقدس دین دیگر قلب انسان های آزاده را شعله ور میکند و افراطیون کمال سواستفاده را می کنند . قبل از فاجعه برخورد ادیان باید به شدت با این جریان افراطی مسیحت و اسلامیون برخورد کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
خوب دوستاي هم فكر شما به شدت با اين عمل زشت برخورد كردند و 6 تن از كاركنان نپالي سازمان ملل را سر بريدند تا درس عبرتي شود براي آن كشيش آمريكايي
ناشناس
|
Australia
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
13
0
لطفا کار خبررسانیتونو کامل و بدون سانسور انجام بدید.
شما بهتر بود علت این حمله که انتقام گیری برای سوزاندن قران توسط اون کشیش احمق بود هم مینوشتید،
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
14
وقتی حماقت حد ومرز نمیشناسد
HT
|
United States of America
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
14
جریان‌های افراطی این جنایت رو نکردن..مسلمانان افراطی جنایتکار کردن..چرا ‌همش می‌خواهید هر جنایتی رو به ماستمالی کرده و به سازمانهای اطلاعاتی متصل کنید؟/..
ناشناس
|
India
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
11
فرهنگ اسلام افغانی و طالبانی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
14
به گزارش انتخاب؛ تحلیلگران، این اقدام غیرانسانی نیروهای افراطی و مشکوم افغانی را اقدامی از پیش طراحی شده برای ضربه به حیثیت اسلام دانسته و معتقدند: جریان های رسانه ای های صهیونیست، درصدد منحرف کردن افکار عمومی از اتفاقات مهم خاورمیانه هستند.


واقعیت امر این است که ما داریم خودمان را فریب میدهیم متاسفانه در بین ما مسلمانان افراد خشکه مذهبی هستند که از صد تا شمر و ابن مجلم و صهیونهای بی پدر و مادر بدتر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
البته رسانه های غربی بدشون نمی آد که مردم جهان سوم و بویژه خاورمیانه ای ها را وحشی و غیرقابل پیش بینی نشان پدهند.
کسانی که نمی توانند برای خود تصمیم بگیرند و دموکراسی را باید به آنها تزریق کنند.بعضی ها از اتفاقات پیش آمده در خاور میانه زیاد راضی نیستند . این عمل وحشیانه خیلی به اثبات این تفکر کمک میکندد
په امید اینکه راستگوییء دوستیء گذشت و عقلانیت جایگزین دروغگوییء دشمنی ء انتقامجویی و بیفکری بشود.
ناشناس
|
India
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
12
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
واقعا اسلام ناب محمدی اینه؟
شهیدی
|
Bolivia (Plurinational State of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
6
2
شک نکنید این آتش را هم خود آنانی که کشیش رو به سوزاندن قرآن تخریک کردند ، به پا کرده اند تا به این طریق به اختلافات بین مسلمانان ومسیحیان دامن بزنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
0
7
همین جریان افراطی است که دارد ریشه اسلام را می زند و اسلام ستیزی را در جهان گسترش می دهد و در کشورهای ایران و پاکستان و افغانستان وجود دارند .
نظرات بینندگان