arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۰

ادعای "شکایت دفتر آیت لله هاشمی از رسایی"

سایت شخصی حمید رسایی نماینده تندرو مجلس شورای اسلامی در گزارشی از "شکایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از این نماینده روحانی مجلس" خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید رسایی نماینده تندرو مجلس شورای اسلامی در گزارشی در سایت شخصی اش از "شکایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از این نماینده روحانی مجلس" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ رسایی برای این خبر، تصویر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار دکتر علی لاریجانی، انتخاب کرده است!

وی در سایت شخصی اش، ضمن مستند خواندن یادداشت خود نوشته است:

در پی یادداشت منتشر شده در هفته نامه 9 دی با عنوان «به هاشمی رفسنجانی ظلم نکنید» دفتر وی با ارسال دو برگ فاکس طی یادداشتی که معلوم نیست بیانیه، جوابیه یا توضیحات این دفتر است، نسبت به این یادداشت تحلیلی و مستند واکنش نشان داد.

این فاکس که بدون شماره و تاریخ است، با عنوان «به هاشمی رفسنجانی نه، به روحانیت ظلم نکنید» از فکس مجمع تشخیص برای دفتر نشریه ارسال شده اما جالب اینجاست که به دلیل ادبیات نامناسب آن هیچ یک از مسئولان دفتر هاشمی رفسنجانی حاضر به امضای آن نشدهاند!

در متن ارسالی که به شدت متشتت و با عجله نگارش یافته، اعلام شده که حمید رسایی به دلیل مواضع تندش، شهرتی فراتر از نمایندگی به دست آورده اما در عین حال اعلام کرده حساسیت های او به حال و آینده انقلاب اسلامی در مقام نمایندگی مجلس و جانبداری از یک جریان خاص قابل قبول است.

در متن ارسالی دفتر هاشمی ادعا شده که 9 دی در نشریه مورخ 12/11/89 اکثر مطالب خود را به گونه ای تدوین کرده که خواننده یقیین می کند این نشریه با هاشمی رفسنجانی خصومت دارد. این در حالی است که اساسا 9 دی در این تاریخ منتشر نشده بلکه در تاریخ 9/11 منتشر شده است!

دفتر هاشمی رفسنجانی ادعا کرده که خبر تشکیل گروهی برای ابقای وی در راس مجلس خبرگان از طنز های روزگار است، چرا که هاشمی هیچ وقت دنبال پست و مقام نبوده و همیشه دیگران به سراغ او آمده اند اما در عین توضیح نداده که پس چرا به دنبال مادام العمر کردن ریاست جمهوری خود و تغییر قانون اساسی بوده است.

در یادداشت بدون امضای دفتر هاشمی ضمن دعوت دستگاه قضا به مطالعه این یادداشت و تهدید ضمنی 9 دی به شکایت آمده که یادداشت با عنوان «به هاشمی رفسنجانی ظلم نکنید» مصداق بارز توهین و تهمت است و بار حقوقی دارد.

دفتر هاشمی رفسنجانی که به نکات مهم یادداشت مدیر مسئول 9 دی پاسخ نداده است، اعلام کرده که عباراتی چون «هاشمی مایه امید فتنه گران است»، «هاشمی از ماهیت جریان فتنه دفاع میکند» و «هاشمی اصرار دارد که خود را مدیر جریانی بداند که همه ما آن را فتنه بعد از انقلاب مینامیم» اهانت به هاشمی است!

دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجددا در یادداشتی که ارسال کرده با خطاب قرار دادن هیئت منصفه مطبوعات، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و دادگاه ویژه روحانیت از این نهادها خواسته تا به رسالت تاسیس و وظیفه ذاتیشان نسبت به مدیر مسئول 9 دی که با لباس روحانیت به زعم آنها به دیگران تهمت زده، اقدام نماید. با این حساب معلوم نیست که چرا هاشمی رفسنجانی یا دفتر وی در برابر اتهامات کروبی نسبت به نظام اسلامی و بویژه اتهام تجاوز که در نامه خطاب به هاشمی آمده بود، هیچ حساسیتی از خود نشان ندادند؟!

 یادداشت «به هاشمی رفسنجانی ظلم نکنید» چه بود؟

9 دی علی رغم این که به دلیل عدم امضای این برگه هیچ تعهدی در چاپ آن نداشت، اما از آنجا که قضاوت افکار عمومی را بهترین داور می داند، آن را منتشر کرد و برای مقایسه بهتر خوانندگان بخش های مهم یادداشت قبل که دفتر هاشمی رفسنجانی به آن اعتراض کرده را بازنشر می کند.

«برای تحلیل شخصیت هاشمی رفسنجانی به ناچار باید فعالیتهای او را به مقاطع زمانی مختلف تقسیم کنیم و نباید همه مقاطع زمانی او را با یک چوب برانیم. با این فرض اگر بخواهیم منصفانه درباره وی قضاوت کنیم باید بگوییم هاشمی یعنی «هاشمی در سال های مبارزه قبل از انقلاب ، هاشمی در دوره انقلاب و شورای انقلاب، هاشمی در دوره دفاع مقدس ، هاشمی در مجلس شورای اسلامی ، هاشمی در دولت سازندگی چهار ساله اول، هاشمی در دولت سازندگی چهار ساله دوم ، هاشمی در دوره دوم خرداد و حاکمیت اصلاح طلبان، هاشمی در انتخابات مجلس ششم، هاشمی و تاثیرگذاری فرزندانش بر وی، هاشمی در انتخابات نهم ریاست جمهوری، هاشمی در برخورد با دولت نهم، هاشمی در پشت صحنه رقابت های انتخابات دهم، هاشمی در روزهای فتنه و کودتای پس از انتخابات دهم، هاشمی و مواضع ماهها و روزهای اخیر». بی شک هاشمی رفسنجانی در طول هر یک از این دوره ها خدمات و اشتباهاتی داشته است، مانند تمام شخصیت های متنفذ دیگر؛ با این تفاوت که هرچه از دوره نخست زندگی سیاسی هاشمی دور می شویم، به همان اندازه از ویژگی های انقلابی و آنچه از هاشمی می پسندیدیم فاصله می گیریم تا جایی که می رسیم به هاشمی در مقاطع پایانی و امروزی اش که سوگمندانه در بسیاری از مواقع، موضعگیری هاشمی، دشمنان انقلاب را به طمع می اندازد!

روشن است که هیچ یک از دلسوزان انقلاب چنین وضعیتی را نمی پسندند اما چه کنیم وقتی رجل با سابقه و سیاستمداری، خود اصرار به چنین وضعیتی دارد!؟ با این حساب معلوم نیست چرا برخی شخصیتهای سیاسی اصرار دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست نشان دهند ... هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار دارد، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داریم باشد ... صریحتر می گویم، در حال حاضر هاشمی بر مواضعی اصرار دارد که ما چاره ای نداریم الا این که او را با این مواضع تعریف کنیم، هاشمی همچنان به محتوای نامه بدون سلام و والسلام خطاب به رهبر انقلاب اصرار دارد و به همین دلیل چندین بار از محتوای آن که در حقیقت جرقه انقلاب مخملی بود دفاع کرده؛ هاشمی همچنان به آخرین خطبه نماز جمعه اش می بالد و چندین بار در جمله ای متناقض اعلام کرده که رهبری را فصل الخطاب می داند ولی خطبه های خودش را راه حل برون رفت از بحرانهای خود ایجاد کرده می داند! هاشمی هنوز هم مایه امید فتنه گران است؛ چطور نیست؟

وقتی خانواده زندانیان جریان کودتای مخملی فقط هاشمی را تکیه گاه خود می دانند، با او ملاقات می کنند و راه حل می طلبند، 16 افسر سیاسی کودتای نرم از زندان فقط برای هاشمی نامه می نویسند و نظام را متهم می کنند، خاتمی و موسوی و کروبی برای مشورت در خصوص برنامه های خود به ملاقات او می روند و هاشمی نیز با روی باز آنها را در آغوش می گیرد، حزب منحله مشارکت و سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب فقط هاشمی را محرم اسرار خود می دانند، کدیور از حلقه لندن وقتی می خواهد برای به سخره کشیدن مهمترین اصل به یادگار مانده از امام نامه بنویسد، تنها هاشمی را خطاب قرار می دهد و هاشمی هم در برابر این نامه سکوت می کند، فرزندان هاشمی بویژه مهدی و فائزه نقش کلیدی در کودتای مورد حمایت غرب داشتند و هاشمی نه تنها در برابر تحرکات آنها سکوت کرد که تا امروز دست از حمایت آنها برنداشته، هاشمی همین الان هم در دیدارهایش، در بیانیه هایش، در سخنرانی هایش، در سایت رسمی ای که منتسب به اوست،  اصرار دارد که در برابر ساختارشکنی فتنه گران سکوت کند و در هر فرصتی که می تواند از ماهیت جریان فتنه دفاع کند.

باز هم صریحتر می گویم هاشمی اصرار دارد که خود را مدیر جریانی بداند که همه ما آن را فتنه بعد از انتخابات می نامیم، فتنه ای که مورد حمایت غرب است، چرا برخی در حق او ظلم می کنند و می خواهند هاشمی را از این ویژگی تبرئه کنند، وقتی او خود اصرار به آن دارد !؟

نظرات بینندگان