arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۰

نامه خزاعی به بان کی مون: پيگيري و مواخذه عاملان قرآن‌سوزي دريكي از ايالتهاي آمريكا

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك طي نامه اي به بان كي مون دبيركل اين سازمان نسبت به اقدام اخير سوزاندن قرآن كريم در يكي كليساهاي ايالت فلوريداي آمريكا ابراز تاسف...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك طي نامه اي به بان كي مون دبيركل اين سازمان نسبت به اقدام اخير سوزاندن قرآن كريم در يكي كليساهاي ايالت فلوريداي آمريكا ابراز تاسف و تاثر عميق كرد و خواستار موضع گيري و اقدام سازمان ملل متحد درباره اين موضوع كه به گفته‌ي وي "نشانگر جديت موج اسلام هراسي در بخشي از نقاط جهان است " شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ محمد خزاعي درنامه خود كه رونوشت آن به سفير و نماينده دائم تاجيكستان به عنوان رئيس دوره اي سازمان كنفرانس اسلامي و اعضاي اين سازمان ارسال شده است تصريح كرده است : اين اقدام و اقدامات تهاجمي مشابه عليه اسلام، مقدسات اسلامي و بويژه قرآن كريم احساسات ميلياردها مسلمان در سراسر جهان را جريحه دار كرده است.

وي افزود: با توجه به اينكه اين اعمال به مثابه جرمي است كه ترغيب خشونت را به دنبال دارد، لزوم توجه جدي به آن و پيگيري و مواخذه طراحان و عاملان اين اعمال ضروري است.

خزاعي همچنين با اشاره به اهداف و مسووليتهاي دبيركل سازمان ملل متحد در حفظ صلح و دوستي ميان مردم وملتهاي جهان تاكيد كرد: جنابعالي مسووليت مهمي در روشن كردن افكار عمومي بين المللي نسبت به اين قبيل اقدامات افراطي داريد.

وي اقدامات لازم در اين رابطه را در جهت آرمان تساهل بين اديان و روابط صلح آميز بين اديان و ملتهاي مختلف دانست.

سفير و نماينده دائم كشورمان در بخش ديگري از اين نامه تصريح كرده است : در حال حاضر اين مسووليت همگان است كه اينگونه اقدامات عليه اديان و به ويژه اسلام را محكوم كرده و اجازه ندهند كه اين اعمال از مصونيت برخوردار بوده و يا در برابر قانون از آن حمايت شود واين امر يك راه حل عملي براي كمك به گفت‌وگو و ارتقاء فهم و احترام بين پيروان همه اديان و فرهنگها است.
نظرات بینندگان