arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

شباهت‌ شگفت‌انگیز اسب ها به انسان‌

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اسب‌ها نیز درست مانند انسان‌ها می‌توانند برای انتقال پیام‌های مهم، لب‌های خود را جمع کنند و یا چانه خود را بالا بیاندازند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنها از ماهیچه‌های گوناگونی که زیر اعضای گوناگون صورت مانند سوراخ‌های بینی، لب‌ها و چشم‌ها قرار دارند، برای تغییر حالات چهره خود استفاده می‌کنند.

محققان 17 حالت مجزای چهره را در اسب‌ها شناسایی کرده‌اند که به انسان‌ها شبیه است.

به گفته دکتر جنیفر وایتن، مولف ارشد این پژوهش از دانشگاه ساسکس انگستان، اسب‌ها اساساً حیواناتی بصری هستند که بینایی بهتری نسبت به حیوانات اهلی مانند گربه‌ها یا سگ‌ها دارند؛ با این حال این توانایی آنها به طور عمده‌ای نادیده گرفته شده است.

وی اظهار کرد: علیرغم تفاوت‌های موجود در ساختار چهره انسان‌ها و اسب‌ها، ما توانستیم حالات مشابهی در رابطه با حرکات لب‌ها و چشم‌ها را شناسایی کنیم.

این یافته‌ها حاکی از تشابهات تکاملی گونه‌های متفاوت در استفاده از چهره برای برقراری ارتباط می‌باشد.

محققان برای شناسایی تمام حرکات مختلفی که اسب‌ها برای بیان حالات خود در چهره‌شان ایجاد می‌کنند، طیف وسیعی از رفتارهای رایج این حیوانات را در فیلم‌های ویدئویی تحلیل کردند.

آنها هم چنین اقدام به تحقیقات کالبدشناسی در رابطه با ماهیچه‌هایی کردند که این حرکات را ایجاد می‌کنند و به هر یک از حرکت‌های واحد شناسایی شده یک کد اختصاص دادند.

یافته‌های منتشر شده در مجله PLOS ONE نشان می‌دهد که حالات چهره اسب‌ها، شباهت‌های شگفت‌انگیزی به انسان‌ها و شامپانزه‌ها دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان