arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۴۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
نماینده مجلس در گفت و گوی تلفنی با یک سایت خبری؛

"همین الان در خیابان، زن​ها با بلوز کوتاه و شلوار تنگ و.... را می بینم"

سوال از رئیس​جمهور كه پیش از این بارها به دلیل اعلام دوستی با مردم اسرائیل از سوی رئیس​سازمان میراث فرهنگی، اعلام «مكتب ایرانی» از سوی رئیس​دفتر رئیس​جمهور و موارد دیگری مطرح شده بود؛ اینبار با هدف پیگیری برای اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه پیگیری خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سوال از رئیس​جمهور كه پیش از این بارها به دلیل اعلام دوستی با مردم اسرائیل از سوی رئیس​سازمان میراث فرهنگی، اعلام «مكتب ایرانی» از سوی رئیس​دفتر رئیس​جمهور و موارد دیگری مطرح شده بود؛ اینبار با هدف پیگیری برای اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه پیگیری خواهد شد.

موضوعی كه از دغدغه​های همیشگی روحانیون مجلس بوده و از سوی كمیسیون فرهنگی مجلس با ریاست غلامعلی حدادعادل نیز پیگیری شده است. اما نگرانی​های علما و مراجع از وضعیت بدحجابی در جامعه كه در دیدار اخیرشان با نمایندگان روحانی مجلس، تكرار شد، نشان از ان داشت كه پیگیری​های نمایندگان در مجلس مثمر ثمر نبوده است.

محمدتقی رهبر رئیس فراكسیون روحانیون مجلس، اگرچه پرهیز دارد كه از مشایی نامی نبرد اما ریشه این بی​توجهی را در رفتارهای او جستجو می كند. آنجا كه با ناراحتی از رابطه او با «هنرپیشه​های هزار چهره پررنگ و لعاب» سخن می گوید و با تاسف از بودجه​های كلان تخصیص یافته به آنها از جیب بیت​المال سخن می​راند.

همه این نارضایتی​ها و تاسف​هاست كه این روحانی اصولگرای اصفهانی را برآن می دارد تا اعلام كند برای اجرای قانون عفاف و حجاب نه تنها وزرای مربوطه را استیضاح خواهند كرد بلكه تا مرز سوال از رئیس​جمهور نیز پیش خواهند رفت.

مشروح گفت​وگو با وی را در ادامه می​خوانید:

موضوع بی​توجهی به اجرای طرح عفاف و حجاب، در دو دیدار روحانیون مجلس با علما و مراجع عظام تقلید در قم كه در سال جاری برگزار شد، مطرح گردید و هربار هم اعلام نگرانی​هایی شد. برای پیگیری نگرانی علما و مراجع، با دولت چه رایزنی هایی داشتید و چقدر از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده كردید؟
ما پیگیری​های زیادی كردیم. كما اینكه بیانیه​ای با امضای 236 نماینده در مجلس خطاب به رئیس​جمهور تنظیم شد و خواستار توجه به اجرای اینقانون شدیم. همچنین اگرچه تذكر به رئیس​جمهور در مجلس كم سابقه است، اما به ایشان هم دادیم و بیش از 70 نماینده آن را امضا كردند. علاوه بر این وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و تحقیقات و وزیر كشور و همچنین مسئولان نیروی انتظامی را به جلسات كمیسیون فرهنگی فراخوانده و از آنها توضیح خواستیم.

و نتیجه این پیگیری​ها به كجا رسید؟ یعنی خروجی این تلاش​ها در مجلس چه بود؟
متاسفانه علی​رغم پیگیری مجدانه نمایندگان در مجلس، مصاحبه​ها و گفت​وگوها و فشارهایی كه وارد اوردیم تا قانون عفاف و حجاب اجرایی شود، كمتر از سوی دولت اثر دیدیم. متاسفانه نگاه دولت به مساله بدحجابی قابل قبول نیست و هربار به ما می​گویند كه مشغول كار فرهنگی هستند. نه ما نمایندگان و نه هیچ آدم عاقل دیگری منكر كار فرهنگی برای حل مشكل بدحجابی نیست. اما در حكومت اسلامی باید به رعایت حدود اسلامی، نگاه نظارتی داشت. اما متاسفانه دولت نگاه نظارتی حكومتی بر حجاب زنان را قبول ندارد.

این بی​توجهی متوجه شخص رئیس​جمهور است یا كسان دیگری در دولت را مسئول این بی​توجهی می​دانید؟
وقتی رئیس دفتر با هنرپیشه​های هزار قلم رنگ و لعاب زده می​نشیند و می​گوید و می​خندد، ما باید چه توقعی از توجه دولت به حجاب داشته باشیم؟ وقتی آقای مشایی مبالغ كلان به هنر پیشه​های هزار چهره و هزار نقش هدیه می دهند و در جشنواره فیلم آن ناهنجاری​ها رخ می​دهد، چی بكنیم؟ وقتی دولت نیروی انتظامی را از برخورد با بی​حجابی و بدحجابی و برهنگی و نیمه برهنگی زنان نهی می كند ما چه بگوییم؟

طرح​ها و فكرهایی كه از سوی مسئول دفتر رئیس​جمهور مطرح می​شود كه همه دینداران را رنج می​دهد. ولی آقای احمدی​نژاد علی​رغم تذكرات پیاپی به رفتارهای این شخص از سوی مراجع، مخالفتی با اقدامات مسئول دفترش نمی​كند و همین باعث گلایه مندی  دیدنداران از دولت اصولگرا شدهكه رفتارهایش جامعه مذهبی كشور را رنج می​دهد.

همین الان من در خیابان هستم و می​بینم كه زن​ها با بلوزهای كوتاه و شلوارهای تنگ چسبان در حال قدم زدند هستند و موهایشان را هم افشان كرده​اند! اصلا كسی به كسی نیست انگار! در حالیكه این دولت و این حكومت در پیشگاه خدا و مردم مسئول است. اینكه مدام توجیه كنند كه مشغول كار فرهنگی هستند كه قابل قبول نیست. متاسفانه كار فرهنگی هم نكرده​اند و این​ها همش شعار است. خود شما بروید در دانشگاه​ها و ادارات دولتی ببینید وضعیت چگونه است؟ در همین تره​بارها كه در تمامی مناطق شهری هست، ببینید وضع حجاب چیست؟ آیا احدی تذكر لسانی می​دهد؟ نه یك خانم محجبه به یك خانم با حجاب تذكر می​دهد نه یك پلیس به این زن​های نیمه برهنه می گوید كه این چه وضعی است. در حالی كه امر به معروف و نهی از منكر وظیفه دینی و مذهبی ماست و در یك نظام اسلامی وظیفه ملی نیز محسوب می​شود.

حال كه شما می گویید دولت به شعارهایش برای كار فرهنگی عمل نكرده و پیگیری​های نمایندگان تا این مقطع نیز راه به جایی نبرده است، پس نمایندگان چطور می​خواهند به توصیه​های مراجع و علما جامه عمل بپوشانند؟
ما دیگر
به وعده​های كار فرهنگی دلخوش نیستیم. چون دولت اعتقادی به خالی شدن جامعه از بدحجابی بی​حجابی و برهنگی و نیمه برهنگی ندارند. ما آنقدر اعتراضاتمان را خواهیم گفت تا بالاخره دولت به ان توجه كند.

صرف تكرار اعتراضات كافی​است؟ مگر نمایندگان برای اجرای قوانین مصوب از سوی دولت نمی​توانند از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده كنند؟ این كه دیگر بودجه مترو نیست كه حساب صندوق ذخیره ارزی خالی باشد و دولت از اجرایش سر باز بزند.
اتفاقا اگر به اعتراضاتمان توجه نشود، سراغ استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس هم خواهیم رفت. آنقدر به دولت برای اجرای قانون عفاف و حجاب فشار می​آوریم تا وضعیت حجاب در جامعه در شان یك حكومت اسلامی شود. حتی تا استیضاح وزرای مربوطه نیز پیش می​رویم وحتی در قالب سوال از رئیس جمهور نیز این موضوع را پیگیری می​كنیم.

اما مدت​هاست كه موضوع سوال از رئیس جمهور در مجلس به فراموشی سپرده شده و هر تلاشی در این زمینه بنا بر مصلحت​سنجی​هایی مسكوت می​ماند.
چندی پیش نماینده​ای در پی سوال از رئیس​جمهور بود به دلیل ضرورت اجرای قانون هدفمند كردن یارانه​ها در فضایی ارام و بدور از تنش گفتیم كه فعلا دست نگه دارند. اما الان كه می بینیم دولت اعتقادی به اجرای قانون عفاف و حجاب ندارند، دیگر باید وارد عمل شویم. خانواده​های خود این آقایان را در دولت ببینید، همه محجبه و چادری هستند و فقط نصف صورتشان پیداست آنوقت در جامعه، زنان «مكشفه» هستند به جای «محجبه»! و همین آقایان در مقابل این زنهای مكشفه، سكوت می كنند!

متاسفانه وضعیت حجاب در جامعه از دوره اصلاحات  هم بدتر شده است. می​گفتیم آن دولت، لیبرال است و بی​توجه است. به این دولت اسلامی اصولگرا چه بگوییم؟

نگفتید كه تلاش برای سوال از رئیس جمهور را چگونه پیگیری خواهید كرد. آن هم با وجود مصلحت سنجی​های «یارانه​ای» و در پیش رو بودن بررسی قانون بودجه 90 در مجلس؟
طرح سوال از رئیس​جمهور بیش از 70 امضا داشت كه یكی از محورهای آن هم بی​توجهی به اجرای قانون عفاف و حجاب بود. هیات داوران فراكسیون اصولگرایان مجلس كه بنده هم یكی از اعضای ان هستم، یكی دو ماه قبل از نماینده​ای كه این طرح را دنبال می كرد، دعوت كرد و از او خواست كه فعلا كمی دست نگه دارد تا قانون هدفمند كردن یارانه​ها فارغ از این نوع مسائل و حاشیه​ها و جنجال​ها اجرا شود.

اما متاسفانه عیل رغم فرصتی كه ما به دولت دادیم، آنها برای اجرای صحیح قانون عفاف و حجاب هیچ كاری نكردند. به عوض  دهها میلیون و صدها میلیون تومان از بودجه بیت المال را صرف هنرپیشه​ها و به اصطلاح هنرمندان و مكتب ایرانی و تزهای ضد اسلامی كردند! دولت علی​رغم وعده​هایی كه داده بود زیر بحث توافقاتش با مجلس بر سر اصلاح فضای موسیقی زد.

ما در اینباره اعلام خطر جدی می كنیم. علما و مراجع هم از ما نمایندگان روحانی مجلس خواسته​اند كه با شجاعت این مساله را پیگیری و با بدحجابی و مسائل خلاف عفت، برخورد كنیم. خود ما خواستیم فعلا در مورد سوال از رئیس​جمهور دست نگه دارند و الان خود ما فكر می كنیم كه برای پیگیری وضعیت حجاب در جامعه باید این كار را بكنند.

الان كه زمستان است و هوا سرد است، این نیمه برهنگی​ها را در میان زنان شاهدیم. حالا سال نو و تابستانشان را هم خواهیم دید. مطمئنا هرچه پیشتر برویم، وضعیت بدتر خواهد شد. این وضعیت قابل قبول نیست و ضرورت طرح سوال از رئیس​جمهور احساس می​شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
hamid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
5
22
به قول دکتر شریعتی : مومن اونا لباس تنگ و کوتاه می پوشند شما چرا نگاه میکنید .
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
4
15
کجا داره قدم میزنه؟ چقدر .....زه . این وضع و وصف به ایران نمی خوره : موی افشان و شلوار تنگ و بلوز استین کوتاه . درو غ که حناق نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
2
11
ایشون کجا رفت و آمد می کنند ؟ بفرمایند ما هم برویم یک نظر حلال بر این عزیزان بیفکنیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
1
2
اینم از عمو رحیمتون
نامرد داره رگ غیرت ایرانی رو می بره
اونوقت همه ساکت نشستن
دم مردم گرم
بابا یه حرکتی یه برنامه درست و حسابی یه کاری بکنید دیگه
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
1
6
نمتونید تحمل کنید؟استعفا
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
5
امان از پاچخواری!!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
2
15
حالا چرا شما نگاه مي کني , سرتو بنداز پايين تا نبيني !!!!
ناشناس
|
ICELAND
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
2
4
فكر نمي كنيد ديكر زمان ان نيست كه ما براي لباس مردم تصميم بكيرم/
بايد فرهنك حجاب را نهادينه كنيم
نه حجاب را به زور بر سر زنان بكشيم
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
3
2
بله، ایکاش می شد آدم سرش و پایین بندازه و هیچ عمل خلاف اخلاقی را نبینه.
ولی حیف که اگه مثل کبک سرمون رو تو برف کنیم؛ هیچ مشکلی حل نمیشه.
درضمن اگر همیشه با سرپایین حرکت کنیم، ممکنه تو چاه نیفتیم، ولی قطعا با ماشین تصادف خواهیم کرد.
علی خسروی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
3
2
چشم اقای احمدی نژاد روشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
7
همین الان من در خیابان هستم و می​بینم كه زن​ها با بلوزهای كوتاه و شلوارهای تنگ چسبان در حال قدم زدند هستند و موهایشان را هم افشان كرده​اند!
گفتین توهم تعنی چی ؟؟؟
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
2
اگر وضع حجاب مثلا 30 درصد با وصع ایده آل تفاوت دازد سایز اوصاع مملکت از جمله عدالت اجتماعی و اقتصادی و بزهکاری،آمار بسیار بالای نرخ بیکاری ،اعنیاد، فتل ،تچاور،سرقت و طلاق و رتبه اول تلفات رانندگی وسوانح هوایی در دنیا و... که انحراف بسیار بالاتری دارند. چرا به آنها نمی پردازید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
اینها مهم نیست !!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
3
اگر وضع حجاب مثلا 30 درصد با وصع ایده آل تفاوت دازد سایز اوصاع مملکت از جمله عدالت اجتماعی و اقتصادی و بزهکاری،آمار بسیار بالای نرخ بیکاری ،اعنیاد، فتل ،تچاور،سرقت و طلاق و رتبه اول تلفات رانندگی وسوانح هوایی در دنیا و... که انحراف بسیار بالاتری دارند. چرا به آنها نمی پردازید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
3
مرد مومن فرض کن لخت میگردن تورو سنه نه یا نگاه نکن یا میکنی اسلامی بکن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
0
2
به زور که نمیتونی مردم رو ببری به بهشت حاج آقا ، مردم خودشون عقل و شعور دارن، اگه راست میگید ی فرهنگ منطقی رو جا بندازید تا مردم با عقل خودشون تصمیم بگیرن حجاب رو رعایت کنن وگرنه که زور ماجرارو بدتر میکنه عزیزم
نظرات بینندگان