arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

علی کريمي: شاید مقابل بایرن مونیخ بازی کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وقتي علي کريمي به بوندس ليگا بازگشت همه شوکه شدند. چه کسي باور مي کرد جادوگر ناگهان سر از ليگ آلمان درآورد؟ او تا بازگشت دوباره به پرسپوليس پيش رفته بود اما يک پيشنهاد غيرمنتظره مسير زندگي اش را دوباره تغيير داد. جادوگر به مجرد آنکه با پيشنهاد ماگات رو به رو شد معطل نکرد و ساکش را بست و به سوي آلمان رفت. علي خوشحال بود و مي خنديد پاي پرواز به سوي سرزمين ژرمن ها گفت:«مي خواهم دوباره به اوج بازگردم.اين يک فرصت طلايي است.»
با انبوهي از اميد به سوي آلمان رفت.در اولين تمرين آن قدر با نشاط بود که هم بازيهاي جديدش را تحت تأثير قرار مي داد. علي در بازي اول مقابل دورتموند در فهرست 81 نفر قرار گرفت. اين يعني کريمي شانس دارد مقابل دورتموند به ميدان برود. حضور کريمي در فهرست 81 نفر شالکه در بازي نخست شانس او را براي حضور در بازيهاي آتي افزايش مي داد اما کريمي آرام،آرام از فهرست 81 نفر تيمش هم دور شد! کار به جايي رسيد که پس از بازگشت کريمي از اسپانيا- سفري که باز هم منجر به نيمکت نشيني او مقابل والنسيا درليگ قهرمانان اروپا شد- او از فهرست 81 نفر هم کنار گذاشته شد!
برخلاف آنچه تصور مي شد که کريمي خيلي زود به ترکيب شالکه راه يابد هرگز اين طور نشد و او از تيمش دور و دورتر شد. حالا در آستانه بازي حساس شالکه مقابل بايرن مونيخ بار ديگر گمانه زني ها درباره اينکه آيا کريمي مقابل تيم سابقش به ميدان مي رود يا خير به نقطه اوج رسيده است. اين روزها نمي توان با کريمي درباره اينکه چه زمان براي تيمش بازي مي کند حرف زد! کمي ناراحت است و ترجيح مي دهد درباره ديگر مسائل گفتگو کند. اما مگر مي توان با علي حرف زد-حتي مختصر ومفيد- و از او نپرسيد که امشب مقابل بايرن بازي مي کني يا خير؟
کريمي پاسخ اين سؤال را اين گونه مي دهد.کوتاه و سياستمدارانه:«نمي دانم! شايد بازي کنم شايد نه.همه چيز به تصميم ماگات بستگي دارد.»غيبت احتمالي کريمي در اين بازي مهم بي ترديد جايگاه او را در تيم جديدش سست خواهد کرد.اگر جادوگر مقابل تيم سابقش حتي به عنوان بازيکن ذخيره هم به ميدان نرود آنگاه ديگر نمي توان به حضور او در بازي هاي آتي در ترکيب شالکه اميدوار بود.
نيمکت نشيني هاي پي در پي جادوگر تداوم حضور او را در بوندس ليگا نيز به مخاطره خواهد انداخت. کريمي با قراردادي 5 ماهه به شالکه پيوسته است .او پيش از سفر به آلمان اميدوار بود با ارائه نمايشي مطلوب حضور خود را در بوندس ليگا تداوم بخشيده و شايد براي يک سال ديگر ليگ اين کشور را تجربه کند اما شرايط کنوني هيچ شانسي براي او باقي نخواهد گذاشت.
ترديدي نيست جادوگر ايراني با اين وضع مجبور به ترک بوندس ليگا خواهد شد مگر آنکه او امشب برابر تيم سابقش به ميدان رفته و فصل تازه اي را در دوران بازيگري خود آغاز کند.اتفاقي که شايد دور از ذهن نباشد. طبق آخرين اخبار از بوندس ليگا ماگات در آخرين تمرين شالکه کاوري را تن جادوگر کرد که اغلب تن بازيکنان اصلي مي شود. کريمي اما هنوز مطمئن نيست که اين کاور حضورش در بازي امشب را تضمين خواهد کرد يا خير. او با ترديد از بازي مقابل تيم سابق حرف مي زند اما در دل اميدواري فراواني به بازي مقابل تيم سابق دارد.شايد ماگات نيز با علم به اينکه انگيزه هاي آقاي جادوگر مي تواند به او کمک کند يک بار هم که شده کريمي را در ترکيب قرار دهد.به هرحال بايد تا امشب صبر کرد و منتظر اخبارارسالي از بوندس ليگاي آلمان بود...
نظرات بینندگان