arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

توقف استقلال مقابل السد/ حاشیه ها

استقلال در نخستين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا دو امتياز حساس را از دست داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استقلال در نخستين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا دو امتياز حساس را از دست داد.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از ایسنا؛ تيم فوتبال استقلال در اولين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا با تساوي يك بر يك برابر السد قطر متوقف شد. مجيدي در نيمه نخست استقلال را پيش انداخت اما گل دير هنگام كيتا بازي را به تساوي كشاند.

استقلال در دقايق آغازين بازي توپ و ميدان را بيشتر از حريف قطري خود در اختيار داشت، اما قادر به خلق موقعيت جدي نبود.



آرش برهاني كه بيشتر متمايل به جناح راست بازي مي كرد، در چند صحنه مي توانست تيم استقلال را صاحب فرصت كند،‌ اما با اصرار به تكروي توپ را لو مي داد.

استقلال در يك سوم ابتدايي نيمه نخست سه بار صاحب ضربه كرنر شد و با ارسال هاي دقيق ايمان مبعلي خطرناك نشان داد، اما فرصت ها يكي پس از ديگري از دست رفت.

قطري ها در ادامه نيمه نخست چند دقيقه‌اي توپ و ميدان را در اختيار گرفتند، اما پاسكاري بازيكنان اين تيم از انگشتان دو دست فراتر نمي رفت.

جدي ترين فرصت اين ديدار در دقيقه 21 براي السد به دست آمد. مهاجم تيم قطري پس از فرار در پشت مدافعان استقلال با طالب لو تك به تك شد،‌ اما نتوانست دروازه را باز كند.

پس از چند حمله نصفه و نيمه از سوي السد، استقلال باز هم روي سانتر خطرناك نشان داد و به گل برتري رسيد.

سانتر مواج مبعلي از پشت محوطه جريمه پس از دفع ناقص مدافع السد و برخورد توپ با دسوزا مقابل پاي مجيدي قرار گرفت و كاپيتان استقلال با شوتي سرضرب دروازه را گشود.

ايمان مبعلي در دقيقه 29 با انجام خطايي بي مورد كارت زرد دريافت كرد كه با توجه به 5 بازي باقي مانده در مرحله گروهي احتمال محروميت اين بازيكن را افزايش مي دهد.

در دقيقه 30 سانتر پشت مدافعان استقلال با خروج اشتباه طالب لو همراه شد،‌ اما با پوشش خوب مدافعان يك ضربه كرنر نصيب السد شد.

حملات السد در يك سوم پاياني نيمه نخست باز هم ادامه يافت،‌ اما اين تيم از كرنرهاي زيادي كه به دست آورد نتوانست به گل تساوي برسد.

در دقيقه‌ي 42 مجيدي دفع ناقص دروازه‌بان السد را به گل تبديل كرد، ‌اما كمك داور با بالا بردن پرچم اعلام آفسايد كرد.

در نيمه‌ي دوم السد كه نتيجه بازي را از دست رفته مي ديد با انگيزه هجومي بيشتري وارد ميدان شد، اما دستپاچگي و عجله بيش از اندازه باعث مي شد، توپ به راحتي در اختيار بازيكنان استقلال قرار گيرد.آرش برهاني در دقايق ابتدايي نيمه دوم با حركت از جناح راست وارد محوطه جريمه شد، اما شوت او با پاي چپ پس از برخورد با مدافعان راهي كرنر شد.

در دقيقه‌ي 53 السد در موقعيت مناسبي در پشت محوطه جريمه صاحب ضربه آزاد شد، اما شوت سنگين كيتا با اختلاف زيادي از بالاي دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه 57 طالب لو ضربه سر مهاجم دروازه بان السد را دفع كرد. دخالت ديگر بازيكن اين تيم باعث شد طالب لو دچار آسيب ديدگي شود.

مصدوميت‌هاي پياپي بازيكنان دو تيم بازي را براي چند دقيقه‌اي با وقفه روبرو كرد. بازي پس از چند دقيقه باز هم گرم شد، سانتر بازيكنان السد و غفلت مدافعان استقلال مهاجم قطري را صاحب موقعيت مناسبي كرد كه توپ روي پاي او جفت و جور نشد و به بيرون رفت.

سانتر روبه جلوي مجيدي كه به شكل خطرناكي عرض زمين را طي كرد و به بيرون رفت باعث شد استقلال كمي از زير فشار تيم السد خارج شود.

نخستين تعويض استقلال در دقيقه 70 انجام و هوار ملامحد به جاي ايمان مبعلي وارد ميدان شد.

در دقيقه 72 خطاي بي مورد آرش برهاني جو بازي را براي لحظاتي متشنج كرد. در حالي كه استقلال با يك گل از حريف پيش بود و اصلا نيازي به اين مسائل وجود نداشت، مجيدي با بازيكنان السد درگير شد. نتيجه اين جو رواني يك كارت زرد بيهوده و بي جهت براي آرش برهاني بود.

فرهاد مجيدي كه از درگيري چند دقيقه پيش عصباني بود در خط دفاع السد يك خطاي بي مورد ديگر انجام داد و كارت زرد گرفت. كاپيتان استقلال در ادامه بازي شرايط روحي مناسبي نداشت و حتي زماني كه بازيكن السد به درستي توپ او را تكل كرد، عصباني شد و نزديك بود با او درگير شود.

در دقيقه 79 ضدحمله استقلال مي توانست خيال مظلومي را از سه امتياز بازي راحت كند، اما آلوز دسوزا با شوتي آرام به راحتي توپ را به دروازه بان السد تقديم كرد.

دومين تعويض استقلال در دقيقه 81 انجام شد و آرش برهاني جاي خود را به مجتبي جباري داد. لحظاتي بعد فرار مهاجم السد از تله آفسايد اين بازيكن را با طالب لو تك به تك كرد، اما شوت او با بي دقتي از بالاي دروازه به بيرون رفت.

در دقيقه 88 السد روي حركت خوب از جناح چپ به گل رسيد. سانتر لئوناردو پس از برخورد با مدافعان استقلال با ضربه سر كيتا به درون دروازه غلتيد.

* استقلال در ديدار مقابل السد قطر كه از ساعت 17 و 30 دقيقه در ورزشگاه آزادي آغاز شد با تركيب وحيد طالب‌لو، مهدي اميرآبادي، پژمان منتظري، حنيف عمران زاده، اميرحسين صادقي، ايمان مبعلي، فرزاد آشوبي، فيليپ آلوز دسوزا، فرهاد مجيدي، آرش برهاني و سيد مهدي سيد صالحي به ميدان رفت.

* در ترکيب تيم فوتبال السد، سعد الشعيب، ندير بل حاج، مسعد علي، لئاندرو داسيلوا، کيتا عبدالقادر، طلال البلوشي، عبدالله کني، وسان ريزيک، محمد کاسولا، لي جونگ سو و عبدالکريم حسن بازي مي کنند.

حاشیه ها

ديدار تيم‌هاي استقلال و السد با حاشيه‌هايي همراه بود.

بازيکنان السد در دقايق پاياني ديدارشان با استقلال سعي داشتند با عصبي کردن آبي پوشان ايران روند بازي را به نفع خود عوض کنند اما موفق نشدند.

*درگيري شديد بازيکنان دو تيم در دقيقه 72 موجب شد هواداران استقلال به شدت به بازيکنان السد اعتراض کنند. استقلالي ها در شعارهاي خود به روي آوردن مجدد تيم عربي به حاشيه سازي اشاره کردند. پس از اين صحنه کادر فني استقلال نيز به شدت به قضاوت داور اعتراض کردند.

*علي سعيدلو، علي کفاشيان، مهدي محمد نبي، علي فتح الله زاده، اميدوار رضايي، کاظم اوليايي و سعد کميل نماينده کميته داوران AFC در جايگاه VIP حضور دارند. همچنين رضا رجبي و نظري جويباري از باشگاه استقلال در جايگاه ويژه نشسته اند.

*سوراخ بودن سقف جايگاه خبرنگاران و چکه کردن آب از آن نيز از نکاتي است که باعث تعجب خبرنگاران قطري شده است.

*خورخه دانيل فوساتي، سرمربي السد در چند صحنه شديدا به قضاوت داور کره اي اعتراض داشت که البته اين کار او از سوي هواداران استقلال بي پاسخ نماند. داور چهارم بازي نيز چندبار به اين مربي اهل اروگوئه تذکر داد.

*هواداران استقلال عکسي از آرش برهاني را بر يکي از سکوهاي ورزشگاه نصب کرده بودند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ALi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
اخبار شما بجا و عاليست
نظرات بینندگان