arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

رکابزن طلايي ايران: براي خريد دوچرخه جديد پول ندارم

رکابزن طلايي کشورمان در مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا گفت: پول خريد تجهيزات و دوچرخه جديد را ندارم و اميدوارم با کسب مدال در رقابت هاي آسيايي، فدراسيون زمينه خريد يک دوچرخه حرفه اي را براي من فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رکابزن طلايي کشورمان در مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا گفت: پول خريد تجهيزات و دوچرخه جديد را ندارم و اميدوارم با کسب مدال در رقابت هاي آسيايي، فدراسيون زمينه خريد يک دوچرخه حرفه اي را براي من فراهم کند.
محمد رجبلو در گفتگو با مهر ضمن بيان اين مطلب افزود: مدال طلاي دور امتيازي اولين مدال من و مدال نقره مديسون دومين نشان من در مسابقات دوچرخه سواري آسيا بود که توانستم در مسابقات تايلند به اين دو مدال دست پيدا کنم.
وي افزود: سال ها بود با نظر مسؤولان فدراسيون، ورزشکار دورامتيازي را با در نظر گرفتن مسابقه چهار کيلومتر انتخاب مي کردند. با اين شرايط و با وجود اينکه دور امتيازي رشته تخصصي من است هيچ وقت فرصت حضور در مسابقه اين ماده را بدست نياوردم اما اين بار سرمربي خارجي تيم ملي به من اعتماد کرد و اجازه رکاب زدن در رشته تخصصي ام را به من داد.
رکابزن طلايي ايران در خصوص مدال طلاي دور امتيازي آسيا، گفت: مسابقه سختي بود. در شرايطي در هواي 50 درجه سانتيگراد در پيست " ناخون راتچاسيما " رکاب زدم که در تهران به دليل سرماي هوا تمرين کمي در پيست داشتم و تقريبا با آمادگي 60 درصدي به مصاف حريفاني با آمادگي 100 درصدي رفتم.
وي ادامه داد: در مسابقه فينال بايد مسافت 30 کيلومتر را در 90 دور طي مي کردم. حريفم يک دوچرخه سوار کره اي بود و که در ابتداي مسابقه از من پيش افتاد. متاسفانه در قانون اين مسابقه رکابزن اجازه خوردن آب ندارد و بايد در تمام مسير سرعت خود را در اوج نگه دارد همين مسئله باعث شده بود به شدت تشنه شوم و ديگر توان ادامه مسابقه را نداشتم. در لحظه اي از مسابقه از امام حسين (ع) خواستم تا به من کمک کند و بتوانم مدال طلا بگيرم که در نهايت موفق به کسب اين مدال شدم.
رجبلو تصريح کرد: متاسفانه فرداي آن روز در مسابقه رده بندي تعقيبي تيمي به زمين خوردم و مصدوم شدم وگرنه مي توانستم همراه با هم تيمي ام در مديسون هم مدال طلا بگيرم اما به مدال نقره بسنده کردم.
وي با اشاره به اينکه در گوانگجو هم مي توانسته مدال خوشرنگ تري را بدست آورد، گفت: متاسفانه با گذشت بيش از دو ماه از بازي هاي آسيايي گوانگجو هنوز جايزه پنج ميليون توماني سازمان تربيت بدني به رکابزنان پرداخت نشده است. اين در حالي است که من با کمترين هزينه و امکانات تمرين مي کنم. ورزش هيچ فايده اي براي من ندارد و اگر اين جوايز هم نباشد ارزش ماندن و وقت گذاشتن نخواهد داشت.
نظرات بینندگان