arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
پس از سالها وعده؛

بالاخره قطاری شهری به مشهد آمد

قطار شهری مشهد در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قطار شهری مشهد در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید .
 
با بهره بر داری از این طرح که 450 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است مشهد الرضا (ع) به دومین شهـر برخوردار از قطار شهری در کشور بعد از تهران تبدیل شد .

در مراسم بهره برداری از این طرح که با حرکت 2 رام قطار از ایستگاه 'غـدیر' نخ ریسی مشهد آغـاز شـد جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مشهد حضور داشتند و یک زوج جوان بعنوان اولین مسافران ، سوار قطار شهری مشهد شدند .

بهای بلیت مترو مشهد سه هزار ریال است که به مناسبت میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، امروز استفاده از مترو رایگان خواهد بود .

هر رام قطار متروی مشهد با ظرفیت 750 مسافر شامل سه واگن 30متری است و هر واگن ظرفیت پذیرش 250 مسافر نشسته و ایستاده را داراست .

قطار شهری مشهد که در مرحله نخست از ساعت 9 تـا 13هـر روز فعال است ،22 ایستگاه را در مسیر 19کیلومتری خیابان نخ ریسی تا انتهای بولوار وکیل آبـاد تحت پوشش دارد و این مسیر را در مـدت 35 دقیقه طی خواهد کرد .

شهردار مشهد در مـراسم بهره برداری آزمایشی قطار شهری ، اجرای این طرح ملی و عظیم را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی بـر شمرد و گفت: اجرای این طرح با توجه به سفر سالانه 20 میلیون زائر و مسافر به کلانشهر مذهبی مشهد و جمعیت حدود سه میلیون نفری آن بسیار ضروری بود .

سید محمد پژمان افزود : اجرای خط دوم طرح قطار شهری مشهد نیزکه به تازگی آغاز شده است تاکنون 6درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مناقصه خط سوم این طرح ملی هم در حال برگزاری است .

او تاکید کرد : با تکمیل این خطوط ، تحولی شگرف در حمل و نقل درون شهری مشهد ایجاد خواهد شد .

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در مصاحبه با خبر نگار ما قیمت هر واگـن قطـار شهری را یک میلیون و 560 هزار یورو اعلام کرد و افزود : در مجموع قـرارداد خریـد 20رام قطـار بـه ارزش 106 میلیون یورو با پیمانکار چینی منعقد شده است .

غلامرضا رجب زاده گفت : 20رام قطار بـا 60 دستگاه واگن بـرای متروی مشهد خریـداری شده کـه کشور سازنده قرار است هر ماه یک رام قطار با سه واگن را به قطار شهری مشهد تحویل دهد که بـه این ترتیب ، تا آذر سال آینده مدت انتظار برای سوار شدن به واگن های مترو به پنج دقیقه در مسیر خط یک خواهد رسید .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
بالاخره قطارا تو تونلها جا شدن!!!

صلوات.
نظرات بینندگان