arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳

تعیین ‫جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای دستگیری قاتل روزنامه نگاران آمریکایی

این در حالیست که تروریست های داعش با انتشار ویدئوهایی، بریدن سر «جیمز فولی» و «استیون ساتلوف» روزنامه نگاران آمریکایی را به تصویر کشیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره، در خبری از لایحه ارائه شده توسط 5 سناتور جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی و طرح تخصیص بودجه ای 10 میلیون دلاری به عنوان پاداش در ازای دریافت اطلاعاتی خبر داد که به دستگیری تروریست های داعشی ختم شود که سر روزنامه نگاران آمریکایی را از بدنشان جدا کرده اند.

به گزارش انتخاب؛ این لایحه به صورت خاص به وزارت امور خارجه آمریکا دستور می دهد تا مجوز پرداخت این پول به عنوان پاداش را صادر کند.

این در حالیست که تروریست های داعش با انتشار ویدئوهایی، بریدن سر «جیمز فولی» و «استیون ساتلوف» روزنامه نگاران آمریکایی را به تصویر کشیدند.

«مارکو روبیو» سناتور آمریکایی با صدور بیانیه ای گفت که این لایحه نمادی از تعهد آمریکا به والدین این روزنامه نگاران مبنی بر این است که آمریکا تا زمانی که عدالت اجرا نشود، آرام نمی گیرد و پیام واضحی است برای داعش مبنی بر اینکه هیچ چیز مانع از این نمی شود که مرگ این روزنامه نگاران بدون مجازات باقی بماند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دولت آمریکا از سال 1984 میلادی تاکنون، در کل مبلغی معادل 125 میلیون دلار به وزارت امور خارجه این کشور به عنوان وجوهات پاداش برای اجرای برنامه های عدالت پرداخت کرده است.

*تاکید رهبران مذهبی جهان بر ضرورت مقابله جهانی با داعش

علاوه براین، روزنامه «واشنگتن تایمز» در خبری دیگر از تاکید رهبران مذهبی جهان جهت اتحاد برای متوقف کردن پیشروی داعش خبر داد و به نقل از هیئتی از رهبران مسیحی و حامیان آزادی های مذهبی نوشت که نسل کشی مسیحیان توسط داعش تاثیرات پایداری نه تنها بر فرهنگ خاورمیانه که روی صلح جهانی در پی خواهد داشت.

بر این اساس، اسقف ها و محققان سراسر جهان روز گذشته (سه شنبه) خواستار تلاش جهانی برای متوقف کردن نابودی ریشه های  2 هزار ساله مسیحیت توسط داعش شدند و اعلام کردند که آزادی های مذهبی صرفا حق آمریکا نیست بلکه یک حق جهانیاست و بخش ضروری شان انسانی محسوب می شود که بدون آن، جهان صلح را درک نخواهد کرد.

این رهبران تاکید کرد که متوقف کردن آزار و اذیت های مذهبی، یک مسئولیت برای جامعه بین المللی محسوب می شود

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان