arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

رییس انجمن ریاضی ایران: کسب جایزه فیلدز بزرگترین افتخار جامعه ریاضی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس انجمن ریاضی ایران گفت: کسب جایزه فیلدز توسط مریم میرزاخانی اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور محسوب می شود.

دکتر محمدعلی دهقان روز سه شنبه در آیین افتتاح پنجمین همایش ملی آنالیز عددی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: این جایزه یکی از معتبرترین جایزه های ریاضی و هم سطح با جایزه نوبل است.

وی بیان کرد: مسلمانان دنیا تاکنون توانسته اند دو جایزه نوبل کسب کنند که جایزه نوبل متعلق به عبدالسلام مسلمان پاکستانی در رشته فیزیک و یک جایزه مربوط به مریم میرزاخانی مسلمان ایرانی در رشته ریاضی است.

وی ارتقا از گروه سه به گروه چهار در اتحادیه بین المللی ریاضی را یکی دیگر از موفقیت های انجمن ریاضی ایران دانست و گفت: با وجود جایزه فیلدز ما قابلیت ارتقا به رتبه پنج را داریم.

رییس انجمن ریاضی کشور خاطرنشان کرد: 10 کشور در دنیا در گروه پنج و 10 کشور در دنیا در گروه چهار قرار گرفته اند که ایران جزء گروه چهار است.

وی ادامه داد: انجمن ریاضی پیش از این مستقل نبوده و در پارک ورشو تهران برنامه ها و همایش و سمینارهای خود را اجرا می کرد و تا به امروز تلاش ما بر این بود که خانه ای در تهران برای انجمن ریاضی خریداری کنیم که این کار با اعتبار پنج میلیارد و 700 میلیون ریال انجام شده است.

دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی آنالیز عددی نیز گفت: 180 مقاله در حوزه ریاضی و موضوع آنالیز به دبیرخانه همایش ارسال و از این تعداد 130 مقاله پذیرفته شد.

علی محسنی الحسینی افزود: از تعداد مقالات پذیرفته شده 120 مقاله به صورت سخنرانی و 10 مورد به صورت پوستر ارایه می شود.

وی بیان کرد: محورهای پنجمین همایش آنالیز عددی کشور، روش های عددی در معادلات دیفرانسیل، دینامیک سیال محاسباتی، روش های عددی در سیستم های دینامیکی و کاربردهای آنالیز عددی در آمار است.

کنگره شهدای جامعه شیمی کشور و هفدهمین کنگره ملی شیمی نیز شهریور ماه امسال در دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد.

همایش ملی آنالیز عددی به دو روز در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان