arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

سعدحریری پس ازحمله به مقاومت به اپوزیسیون پیوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در سخنرانی دیروز خود از پیوستن به جریان اپوزیسیون این کشور خبر داد.

به گزارش فارس ، "سعد حریری " رئیس جریان المستقبل لبنان که قدرت خود را از دست رفته می‌بیند، در سخنرانی دیروز خود به حزب‌الله لبنان ونیروهای هشت مارس حمله کرد.

وی در این سخنرانی که دیروز در مراسم بزرگداشت ششمین سالروز ترور رفیق‌الحریری نخست‌وزیر لبنان انجام داد، گفت که دو سال پیش و در زمانی که تشکیل دولت خود بر اساس معادله ارتش و ملت، مقاومت را پذیرفته است، در بیانیه وزراتی خود تصریح کرده که مقاومت برای دفاع از لبنان و در خدمت این کشور باشد، نه اینکه لبنان به همراه ارتش و دولت و قانون اساسی خود به بهانه مقاومت تسلیم شود.

نخست‌وزیر پیبشبرد امور لبنان بر انتقال خود و گروه خود به جریان مخالفان در لبنان تاکید کرده و بار دیگر با اصرار بر رد سلاح مقاومت در لبنان بر پروژه‌های اسرائیلی و آمریکایی در این کشور تاکید کرد.

وی مدعی شد که موضوع سلاح موضوعی اختلافی است و در روی میز گفت‌وگوهای لبنان نیز قرار دارد. حریری مدعی شد که رد کردن سلاح مقاومت به عنوان یکی از اولویت‌های ملی وی باقی خواهد ماند.

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان با تاکید بر اصرار خود بر دومین اهرم مورد حمایت غرب در این کشور تاکید کرده و مدعی شد که دادگاه حریری آمریکایی، فرانسوی و یا اسرائیلی نیست و هیچ گروهی را هدف قرار نگرفته است، بلکه در بالاترین حدود عدالت قرار دارد.

وی به مواضه اعتدالگرایانه "نجیب میقاتی " مأمور تشکیل کابینه لبنان نیز تاخته و بدون اینکه نامی از وی ببرد، گفت: اعتدال، یعنی میانه‌روی میان دو جریان افراطی، اما موضع وسط در میان عدالت و جنایت و میان عربیت لبنان و محوری منطقه‌ای که هیچ ارتباطی با عربیت ندارد، امکان‌پذیر نیست.

سعد حریری در جریان ریاست دولت در سال 2010 که دولت وحدت ملی نامیده می‌شد، به علت اصرار بر وارد شدن در مسایل سیاسی اختلافی میان جریان‌های این کشور و اعمال دیکته‌های آمریکا در زمینه حمایت بی‌قید و شرط از دادگاه سیاسی حریری از تحقق دستاوردهای مفید برای لبنان ناتوان ماند.
"نجیب میقاتی " اعلام کرده است که در صورت عدم مشارکت 14مارس در دولت، کابینه تکنوکرات تشکیل خواهد داد
نظرات بینندگان