arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۳
مدیرعامل خانه سینما:

احتمال بازگشت جشنواره فیلم فجر به وضعیت یازده سال قبل/اساسا ما در کشورمان جشن و جشنواره را به شکل خوبی اجرا نمی‌کنیم

عسگرپور با اشاره به سخنانی که این روز‌ها درباره جشنواره فیلم فجر گفته می‌شود؛ افزود: ممکن است امسال جشنواره فیلم فجر به سمت یک جراحی برود و شکل آن به وضعیت یازده سال قبل بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل خانه سینما معتقد است که باید از تجربیات گذشته در راستای همدلی بین اهالی سینما استفاده کنیم.

به گزارش انتخاب، محمدمهدی عسگرپور؛ شب گذشته(یکشنبه ۱۵ تیرماه) در آیین آغاز داوری جشن شانزدهم سینمای ایران گفت: امروز برای همه قطعا جای خوشحالی است که سرانجام جشن شانزدهم برگزار می‌شود زیرا ما سال گذشته همین زمان برای باز شدن خانه سینما تلاش می‌کردیم.

وی با اشاره به مشکلات چند سال گذشته سینمای ایران گفت: درباره سال‌هایی که گذشت به اندازه کافی صحبت شده است و باید به سمتی حرکت کنیم که از تجربیات سال‌های گذشته درس بگیریم.

عسگرپور افزود: جشن امسال باید به محل وفاق همه اهالی سینما و خانواده سینما تبدیل شود زیرا خانواده سینما در سال‌های گذشته به دلیل طوفان‌هایی که بوده؛ بسیار از هم دور شدند و جدا افتادند. هرچند وفاق نیز باید با همکاری همه اهالی سینما مدیران و رسانه‌ها باشد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به روند برگزاری جشن شانزدهم گفت: اساسا ما در کشورمان جشن و جشنواره را به شکل خوبی اجرا نمی‌کنیم به خصوص در حوزه داوری اشکالاتی همیشه وجود دارد که جشنواره‌ها خروجی خوبی ندارند.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث رقابتی و همچنین داوری‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که اوضاع اصلاح شود؛ گفت: باید این فرهنگ را گسترش دهیم که اینگونه نباشد که جایزه گیرنده و جایزه نگیر در پایان یک جشنواره هر دو از روند برگزاری جشن ناراحت باشند.

عسگرپور با اشاره به سخنانی که این روز‌ها درباره جشنواره فیلم فجر گفته می‌شود؛ افزود: ممکن است امسال جشنواره فیلم فجر به سمت یک جراحی برود و شکل آن به وضعیت یازده سال قبل بازگردد.

وی با اشاره به مشکلات جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره امروز به شکلی درآمده که غیرقابل اداره، اجرا می‌شود و هر ترکیبی بالاسر جشنواره قرار گیرد با این روش نتیجه خوبی نمی‌گیرد.

مدیرعامل خانه سینما نمایش‌های گسترده در طول جشنواره فیلم فجر و همچنین بخش بین‌الملل را از نقاط ضعف جشنواره دانست و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که تمام انرژی‌ها و فرصت‌ها در طول جشنواره فیلم فجر مصرف نشود بلکه باید از این جشنواره جدا شده و در دوره‌های دیگری و جاهای دیگری استفاده شود.

عسگرپور افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر گروهی از مدیران، ارزش سیمرغ‌های فجر را پایین آوردند و تصور می‌کردند به دلیل آنکه ساخت تندیس سیمرغ هزینه‌ای ندارد می‌توانند آنرا افزایش داده و به افراد بیشتری بدهند.

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: متاسفانه گروهی از سینماگران نیز سال‌ها با کم شدن سیمرغ‌های فجر مخالف بودند و حتی بعضی از آن‌ها که بیش از ۵ سیمرغ گرفته بودند علاقه داشتند تا سیمرغ‌های بیشتری بگیرند.

وی ادامه داد: جشن خانه سینما به دنبال آن بود که خلاهایی که جشنواره فیلم فجر نتوانسته بود پر کند را جبران کند و تا حدی نیز موفق بوده است. هرچند بعضی افراد که همیشه مخالفند تفاوت جشن سینمای ایران و فجر را در پرایدی می‌دانند که فجر می‌دهد و جشن سینمای ایران نمی‌دهد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان