arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

سرلشکر صفوی: گسترش نفوذ ایران تا مدیترانه/ 120 هزار کشته در بحران سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:قدرت نفوذ ایران از محور ایران، عراق و سوریه تا مدیترانه رسیده و این سومین با راست که قدرت نفوذ ایران تا مدیترانه گسترده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسمی ‏که بمناسبت سالگرد ‏ آغازعملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر در سال 61، با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت  وپرسنل سپاه ‏در محل سپاه صاحب الزمان استان اصفهان(عج) برگزار گردید به تشریح نقش رهبری جمهوری اسلامی ایران در مقابل زورگوئی های قدرت های بیگانه پرداخت و گفت: ما پاسداران افتخار داریم که چنین رهبری خردمند، دوراندیش، متقی، رئوف، صبور زمام امور را در دست دارد.رهبری شجاع، حکیم و خردمند جمهوری اسلامی ایران  در مقابل زیادی خواهی سلطه گری استکبار غربی که بر بلاد اسلامی و تفکرات اسلامی هجوم آورده اند ، ایستاده اند .

پشتوانه اعتماد آفرین و اقتدار بخش نظام اسلامی ، عقبه مردمی آن است

وی افزود:پشتوانه اعتماد آفرین و اقتدار بخش نظام اسلامی در کوران حوادث 35 سال گذشته ، عقبه مردمی آن است. مردم مومن، شجاع، ولایتمدار و انقلابی استان اصفهان، نخبگان دانشگاهی، حوزوی، سیاسی و نظامی این استان یک پشتوانه عظیم فکری و عملی و قدرت نرم در دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از ایران و پیشرفت ایران می باشند.

وی در تشریح ظرفیت اقتصادی و فرهنگی  استان اصفهان گفت: اصفهان از ظرفیت بالای اقتصادی برخوردار است. دومین قطب بزرگ صنعتی کشور استان اصفهان است. حدود 70 درصد صنعت فولاد کشور در اصفهان تولید می شود. بیش از 70 هزار کارگاه صنعتی در بخش خصوصی استان داریم. در بخش فرهنگی بیش از یکصد مرکز آموزش عالی ، با حدود 330 هزار دانشجو و 20 هزار طلبه داریم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل در بخش دیگری از سخنان خود  و در تشریح مسائل جاری سوریه ، گفت: بحران سوریه یکی از حوادت بزرگ زمان فعلی است. هم اکنون  حدود 40 ماه از بحران سوریه می گذرد. بیش از 120 هزار نفر از مردم سوریه کشته شده ند، سه میلیون نفر هم آواره شدند، چه آنهایی که از سوریه فرار کردند و چه آنهایی که از استان های بحران زده به دمشق و اطراف آن آمده اند.

وی افزود: از نظر سیاسی در صحنه سوریه و در عرصه بین الملل دو تفکر و سیاست در مقابل یکدیگرقرار دارند. دو رقابت استراتژیک و راهبردی که  بازیگران این صحنه در یک محور و تفکر، محور و تفکر غربی و صهیونیستی و عربی است یعنی آمریکا، اروپایی ها، عربستان، قطر، امارات، اردن، صهیونیستها و ترکیه می باشند. فقط عربستان و قطر در طی این مدت 30 تا 40 میلیارد دلار برای  ایجاد ناآرامی در سوریه هزینه کرده اند. قطری ها در یک قلم پنج میلیارد دلار به ترکیه دادند که از تحولات سوریه حمایت کند. خانم کلینتون گفت که ما باید بیداری اسلامی را برگردانیم، آنها می خواستند بدل بیداری اسلامی را در سوریه پیاده کنند.

وی در تشریح اقدامات برخی کشورهای عربی در حمایت و اعزام تروریست ها به سوریه گفت:محور غربی ،صهیونیستی ، عربی بیش از  40 تا 50 هزار نفر تروریست را از جاهای مختلف ، برای ایجاد ناآرامی  در سوریه گردآورده است. در مقابل تفکرغربی ،صهیونیستی  عربی ، تفکر جمهوری اسلامی ایران به رهبری انقلاب اسلامی، روسیه، حزب الله لبنان وتا اندازه ای چین و عراق قرار دارد و هم اکنون بعد از 40 ماه صحنه نظامی و سیاسی سوریه نشان از پیروزی دولت سوریه دارد و این پیروزی یک پیروزی استراتژیک است.

سرلشکر صفوی در تشریح اهمیت سوریه، گفت: سوریه بمثابه پل ارتباطی ،ارتباط شمال آفریقا و آسیا را برقرار می کند. سوریه تنها کشوری که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و جبهه مقاومت در مقابل آنها تشکیل داد. البته صهیونیست ها در جنگ های گذشته مناطق زیادی از جمله بلندی های جولان را غصب کرده اند.

حمایت های سوریه  از کشورمان در جنگ تحمیلی  علیه ملت ایران ، فراموش نشدنی است

وی افزود: دولت سوریه  با شروع جنگ عراق علیه ایران به خواست ما لوله نفتی عراق که از سوریه به دریای مدیترانه می رفت را بستند. تنها کشور عربی که در جنگ عراق علیه ایران از ما حمایت کرد، سوریه بود.  حافظ اسد به انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ارادت می ورزید و به ایران کمک می کرد.

وی اضافه کرد:بعد از عملیات بیت المقدس سال 61 و آزادی خرمشهرآقای محسن رفیق دوست، وزیر سپاه، و من که فرمانده عملیات سپاه و جانشین سردار رضایی در قرارگاه کربلا بودم، خدمت مقام معظم رهبری که آن موقع رییس جمهور بودند رفتیم و گفتیم که می خواهیم به سوریه ولیبی برویم، از ایشان خواستیم که در این سفر چه اهدافی را دنبال کنیم؟ حضرت آقا فرمودند اگر شد تعدادی موشک از آنها بگیرید تا جواب موشکهای صدام که به شهرهای ما می زند را بدهیم.

پیش آقای حافظ اسد که رفتیم من نقشه عملیات بیت المقدس را برده بودم و از روی آن نحوه پیروزی عملیات را شرح دادم. آقای حافظ اسد که خودش سرهنگ خلبان بود، خیلی سوال می کرد، اولین سوالش این بود که مقیاس این نقشه چقدر است؟ چه لشکرهایی از ارتش عراق روبروی شما بودند؟ هر سئوالی که می پرسید من جواب می دادم. او نگاهی به ما کرد و گفت کدام دانشگاه جنگ دوره دیده اید خیلی دقیق سئوالها را جواب دادی، گفتم ما در دانشگاه دفاع مقدس دوره دیده ایم.

وی ادامه داد: آقای رفیق دوست مطرح کرد که به ما چند موشک بدهید. مرحوم حافظ اسد گفت شوروی ها از ما تعهد گرفته اند که موشک ها  را به کشور ثالثی ندهیم اما آموزش موشکی را به شما می دهیم که ما آن موقع شهید حسن تهرانی مقدم و بیش از بیست پاسدار دیگر را به سوریه فرستادیم.

در لیبی در یک چادر با آقای قذافی دیدار کردیم. آقای رفیق دوست موضوع را مطرح کرد. قذافی گفت  چند تا موشک می خواهید؟ آقای رفیق دوست گفت 20 عدد، قذافی گفت موافق ام و دستور داد بیست موشک را به ما دادند.وقتی ایران آمدیم مقام معظم رهبری فعلیمان دستور دادند که تعداد دو موشک را کنار بگذارید، باز کنید و شروع به قطعه سازی کنید که همان پایه  صنعت موشکی  کنونی مان شد.

صفوی افزود: بحران سوریه سه سطح داشت. یک سطح بین المللی و تقابل آمریکا و اروپایی ها با روسیه و چین، در سطح منطقه ای رقابت عربستان ،قطر –ترکیه و اردن با جمهوری اسلامی ایران و سطح داخلی تقابل دولت و ارتش و نیروهای وطنی با  چندین هزار تروریست تکفیری است که از دهها کشور عربی ، اروپائی و حتی  چچن و افغانستان به سوریه اعزام شده اند تا حکومت سوریه را سرنگون  کنند و تا به حال حدود 120 هزار نفر از مردم سوریه را کشته اند  و در اثر این جنگ داخلی شهر های سوریه خراب و ویران شده است و مسئله بعدی  دولت سوریه بازسازی این مناطق برای بازگشت مردم آواره شده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات پیش روی سوری ها ، گفت: وجه تمایز انتخابات سوریه  با سایر انتخابات ها کثرت گرایی سیاسی، فراهم بودن فرصت برابر برای همه نامزدها جهت حضور در این عرصه که نشانه اراده سیاسی بشار اسد برای اصلاحات در سوریه است، می باشد. حتی به مخالفان اجازه دادند که کاندیدا شوند و پیشگام شدن معارضان سوری در نام نویسی در انتخابات ، نشان آمادگی فضا برای اصلاحات است.

خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسراییل است.

وی اضافه کرد: قطعا راهبرد آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای اروپایی برای سرنگونی بشار اسد با شکست مواجه شده است و این  شکست ، شکست استراتژیک برای جبهه غربی، عربی و صهیونیستی است و یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است. قدرت نفوذ ایران از محور ایران، عراق و سوریه تا مدیترانه رسیده و این سومین با راست که قدرت نفوذ ایران تا مدیترانه گسترده شده است. خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسراییل است و عمق دفاع استراتژیک ما تا کنار مدیترانه و بالای سر اسراییل رسیده است. نگرانی غربی ها از توسعه نفوذ قدرت ایران ازخلیج فارس تا مدیترانه است.
نظرات بینندگان