arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
این خبر تکمیل می شود | گزارش «انتخاب» (31)

تعلیق قانون اساسی مصر / مبارک به کما رفت؟/ تنش دوباره در میدان التحریر/ جمع اوري تصاوير مبارک از قاهره/ تکذیب فرود هواپيماي مبارک در امارات

دولت انتقالي مصر يک دوره شش ماهه فعاليت خواهد داشت/ انگليس: برخورد با دارايي هاي مبارک، رويکردي بين المللي نياز دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه بحرینی از وضعیت وخیم جسمی مبارک خبر داد

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ روزنامه الوسط بحرین در خبری که هنوز تایید یا تکذیب نشده است، مدعی شد: دیکتاتور سابق مصر، به کمار فته است.

این روزنامه مدعی شده، مبارک در جریان نوشتن استعفایش، دو بار به اغما رفته است!

تنش دوباره در میدان التحریر قاهره

در حالی که دولت موقت مصر به ریاست "احمد شفیق" از دقایقی پیش تشکیل جلسه داده، منابع خبری از تنش دوباره در میدان التحریر و درگیری مردم با نیروهای امنیتی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، شبکه خبری الجزیره در خبری فوری از حضور صدها نفر از مردم مصر در میدان التحریر قاهره برای حمایت از تجمع کنندگان در این منطقه خبر داد.

بر این اساس، تلاشهایی که نیروهای امنیتی از صبح امروز در راستای متفرق کردن تجمع کنندگان در میدان التحریر داشته است، باعث شده جمعی از مردم مصر در حمایت از تجمع کنندگان وارد این میدان شوند.

این در حالی است که پلیس مصر در بیانیه ای از تجمع کنندگان تقاضا کرد چادرها را از میدان التحریر بردارند.

تصاوير حسني مبارک از ساختمان هاي دولتي و خصوصي مصر جمع اوري شد

به دنبال سرنگونی دولت حسنی مبارک در مصر، مردم این کشور تصاویر رئیس جمهور مخلوع را که در ادارات دولتی و خصوصی نصب شده بود، جمع آوری کردند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، اشاهدان عینی گفتند تصویر رئیس جمهور سابق هشتاد و دو ساله مصر از ساختمان اصلی کابینه این کشور برچیده شد.

همچنین یک مقام دولتی نیز گفت تصویر مبارک در مرکز انتشارات دولتی نیز برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، تصاویر رئیس جمهور مخلوع مصر در هتلهای این کشور نیز جمع آوری شده است.

امارات فرود هواپيماي حسني مبارک را در شارجه تکذيب کرد

امارات عربی متحده روز یکشنبه فرود هواپیمای حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر را در فرودگاه شارجه تکذیب کرد.

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده (وام) به نقل از یک مسئول در اداره هواپیمای کشوری شارجه اعلام کرد هواپیمای مبارک در فرودگاه بین المللی شارجه فرود نیامده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، این اظهارات در واکنش به اخبار برخی از خبرگزاریها ، شبکه ها و پایگاههای اینترنتی که اعلام کرده بودند هواپیمای مبارک در فرودگاه شارجه فرود آمده است منتشر می شود.

کمی پیش از کناره گیری مبارک اعلام شده بود که شاید وی به امارات سفر کرده باشد.

برخی منابع نیز اعلام کرده بودند شاید سفر اخیر شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات به مصر و دیدارش با حسنی مبارک ، برای دعوت از وی برای اقامت در امارات بوده است به ویژه اینکه سفر وزیر امور خارجه امارات به مصر پس از گفتگوی تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات انجام شد.

دولت انتقالي مصر يک دوره شش ماهه فعاليت خواهد داشت

تلویزیون دولتی مصر در گزارشی به نقل از حاکمان نظامی جدید این کشور اعلام کرد دولت موقت مصر برای یک دوره انتقالی شش ماهه به کار خود ادامه خواهد داد.

قانون اساسي مصر به حال تعليق درآمد

 خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد ، شورای عالی ارتش مصر روز یکشنبه قانون اساسی این کشور را به حال تعلیق دراورد.

انگليس: برخورد با دارايي هاي مبارک، رويکردي بين المللي نياز دارد

یکی از وزرای دولت انگلیس روز یکشنبه گفت: برای برخورد با موضوع دارایی های حسنی مبارک، رئیس جمهور برکنار شده مصر و خانواده وی، باید رویکردی بین المللی اتخاذ شود. وینس کیبل (Vince Cable)، وزیر تجارت انگلیس گفت کشورهای جهان باید برای برخورد با موضوع دارایی های مبارک با یکدیگر همکاری کنند.

اظهارات این وزیر انگلیسی در حالی مطرح می شود که بر اساس برخی گزارشها، دارایی های مبارک و خانواده اش تا هفتاد میلیارد دلار نیز تخمین زده می شود.

کیبل در گفتگو با یکی از شبکه های بی بی سی ضمن ابراز بی اطلاعی از وجود دارایی های مبارک در این کشور گفت اقدام انفرادی دولت ها هیچ فایده‌ای ندارد و در ابتدا باید این موضوع مشخص شود که این دارایی ها به صورت مشروع به دست آمده است یا نه.

وی گفت انگلیس می‌تواند بر اساس درخواست اتحادیه اروپا، یا درخواست مستقیم مصر، دارایی های مبارک را در این کشور مسدود کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، این در حالی است که اداره جرایم عمده انگلیس به عنوان مسئول رسیدگی به جرایم مالی عمده در این کشور، رسیدگی به اموال منقول و غیر منقول مبارک و خانواده وی را آغاز کرده است.

تا کنون تنها کشور سوئیس از مسدود شدن همه دارایی های مبارک در بانکهای این کشور خبر داده است.
نظرات بینندگان