arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

دادگاه ویژه روحانیت برای امتیاز دادن نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اول قوه قضاییه گفت: وجود دادگاه ویژه روحانیت، امتیاز دادن به روحانیت نیست و در نظام اسلامی هیچ قشری از جامعه بر دیگری امتیازی ندارد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در همایش سراسری قضات دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت اظهار کرد: تشکیل دادگاه ویژه روحانیت برای حفظ عدالت صورت گرفته است.

وی با هشدار نسبت به ترویج عرفان‌های کاذب، تاکید کرد: باید با عرفان‌های کاذب که به صورت شبکه‌ای در کشور فعالیت و دین مردم را به تهدید می‌کنند، مبارزه کنیم.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری ایام ولادت رسول‌الله‌(ص) را هفته وحدت اعلام کردند یک جریان شیعی تکفیری آن را هفته برائت اعلام کرد، این مسئله نشان از وجود جریان‌های انحرافی دارد و باید با این‌ها برخورد شود. ما اطمینان داریم که پشت این قضیه، دشمنان نظام اسلامی و تشیع هستند.

رییسی ادامه داد: مقام معظم رهبری وحدت را به عنوان استراتژی و یک راهبرد اساسی می‌دانند. اطمینان داریم که پشت این قضایا، سازماندهی وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: علی‌رغم شیطنت‌ها و توطئه‌هایی که علیه روحانیت انجام می‌شود، همچنان اثرگذارترین قشر جامعه هستند؛ البته اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری این نهاد، گفت: دادگاه ویژه روحانیت با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت، در زمان امام‌(ره) شکل گرفت و بعد از رحلت ایشان، نظر مقام معظم رهبری بر این بود که این تشکیلات با قدرت به کار خود ادامه دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان