arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۱۰۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۲

خطر بازگشت رگه هایی از «پوپولیسم» به مذاکرات هسته ای

عملکرد حرفه ای، شبانه روزی، قابل قبول و موفق وزیر محترم امور خارجه در طول سه ماه گذشته نیز موید تفاوت فراوان سطح توانمندی تیم مذاکره کننده فعلی با گذشته است، اما بازهم رگه هایی از فعالیت تبلیغاتی و عوام گرایانه در اظهارات تیم مذاکره کننده دیده می شود که بایست اصلاح گردیده و با استاندارد دولت اعتدال تطبیق داده شود. از جمله اظهاراتی از وزیر محترم امور خارجه که پس از بازگشت به نیویورک، نحوه نشستن بر روی صندلی در مذاکرات را به هدایت الهی نسبت داده بود یا این اظهارات ایشان پس از مذاکرات نیمه تمام گذشته در ژنو :
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود آن که رویکرد دولت اعتدال مبنی بر پرهیز از استفاده از ادبیات و شیوه های عوام پسند یا پوپولیستی می باشد، برخی اظهارات و برخوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای، خظر تکرار شیوه برخورد دولت احمدی نژاد با سیاست خارجی را هشدار می دهد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، سیاست خارجی و دیپلماسی را می توان به حق، حساس ترین و ظریف ترین حوزه عمومی هر کشوری به حساب آورد و از این رو در این حوزه باید بیشترین حساسیت و دقت از سوی مسئولان و رسانه ها بکار برده شود و کمترین میزان استفاده تبلیغاتی و حرکتهای عوام پسندانه باید مربوط به سیاست خارجی باشد.

در دولت احمدی نژاد متاسفانه این مساله به هیچ وجه رعایت نمی شد و رییس دولت و مسئولین سیاست خارجی و پرونده هسته ای ، دیپلماسی را به میدانی برای استفاده از ادبیات عوام پسند و دادن شعار و استفاده تبلیغاتی برای خود تبدیل کرده بودند که با انتخابات 24 خرداد و پیروزی دکتر روحانی که چهره ای مسلط در حوزه سیاست خارجی بود، این موضوع تا حدود زیادی اصلاح شد و ادبیات سنجیده و حساب شده رییس جمهور در سیاست خارجی بسیاری از تنشها و مشکلات در حوزه سیاست خارجی را کاهش داد.

عملکرد حرفه ای،  شبانه روزی، قابل قبول و موفق وزیر محترم امور خارجه در طول سه ماه گذشته نیز موید تفاوت فراوان سطح توانمندی تیم مذاکره کننده فعلی با گذشته است، اما بازهم رگه هایی از فعالیت تبلیغاتی و عوام گرایانه در اظهارات تیم مذاکره کننده دیده می شود که بایست اصلاح گردیده و با استاندارد دولت اعتدال تطبیق داده شود. از جمله اظهاراتی از وزیر محترم امور خارجه که پس از بازگشت به نیویورک، نحوه نشستن بر روی صندلی در مذاکرات را به هدایت الهی نسبت داده بود یا این اظهارات ایشان پس از مذاکرات نیمه تمام گذشته در ژنو :

«البته آن توفیقات تقریبا شبیه معجزه بود که به این میزان پیشرفت کردیم؛ هنوز هم به نظر من، علی رغم برخی مخالفت هایی که شد و با وجود اینکه مذاکرات بیشتر مدت، بیش از آنکه بین ما و ۱+۵ باشد، داخل ۱+۵ بود، اما الحمدلله پیشرفت خوبی داشتیم.»

در کنار این نکات به همراه بردن ده ها خبرنگار که در سفرنخست بیش از سی تن بوده اند و ظاهرا در سفر فعلی افزایش زیادی یافته اند، جای انتقاد دارد، آنهم در حالیکه قرار است جزئیات مذاکرات محرمانه بماند، از اقداماتی است که فاقد توجیه حرفه ای است.

بویژه آنکه به دلیل سفر چند ساعته وزیرخارجه به ایتالیا برای مذاکراتی کوتاه، برای این تعداد خبرنگار ویزای ترانزیت گرفته شده است تا در فرودگاه ایتالیا منتظر رفت و برگشت وزیر که از یک هواپیما برای سفر استفاده می کنند بماند و سپس در سالن مذاکرات بدنیال اعضای تیم مذاکره بدوند تا از جزئیاتی که قرار نیست اعلام شود خبری بگیرند.

نتیجه اینگونه رویکردهای پوپولیستی به مذاکرات هسته ای آن است که بر حساسیت و التهاب افکار عمومی داخلی نسبت به مذکرات دامن زده می شود و توافق یا عدم توافق موج احساسی فراتر از آن چیزی که در واقع وجود دارد در جامعه ایجاد می کند، که می تواند از نوسان در بازار ارز تا بازی با احساسات عمومی را در بگیرد.

گوآنکه وزیر امور خارجه و تیم مذاکرات، رویکردی حرفه ای و کم سابقه را در طول مذاکرات هسته ای از خود نشان داده و این اتفاق، باعث افزایش محبوبیت دولت و شخص وزیر خارجه شده است، باید پذیرفت که مذاکرات هسته ای موضوعی متفاوت با مسابقات فوتبال یا اسکار است و پیچیدگی وحساسیت های آن ایجاب می کند که از هیجانی کردن و تبلیغاتی کردن آن پرهیز شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۵۶
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
188
738
برو بابا، چی رو با چی مقایسه می‌کنی!!!!!!
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خدا وکیلی انتخاب همواره حرف دل ما رو میزنه، موندم اگه انتخاب نبود برای رسیدن به صحت یک خبر به کدوم منبع داخلی رجوع میکردم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
جناب انتخاب خواهشا پا تو کفش وزیر امور خارجه نکنید!
شما 8 سال پرآشوب رو دیدید و الان براتون این شرایط هضم نشدنیه!
هم دولت و هم وزیر محترم خارجه به گفته ی خودتون بر تمام فن و تکنیک های مذاکره و حل و فصل مسائل خارجی اشراف کامل دارند. و اگر نداشتند الان امثال برادر حسین به در و دیوار نمیزد که تجارتش تموم نشه!
میلاد
| - |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
جناب ادمین انتخاب: کامنت های من علیرغم رعایت قوانین و شئونات سایت، منتشر نمیشه.
ضمنا" سیستم امتیاز (منفی/مثبت) هم غیر فعاله.

ممنون میشم دلیلش رو واسم ایمیل کنین.
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
702
247
نویسنده عزیز
برایتان متاسفم که بین دینداری و پوپولیسم فرقی قائل نیستید
البته درست تر بگویم شما نمی توانید دین و دینداری را درک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اول بگید ربطشون چیه بعد فرقشون چیه؟ شما بفرمایید
ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
میثم جان این حرف که اقای ظریف زده من نشنیدم ولی اگر درست باشد نوعی بازی کردن با احساسات دینی مردم است هر چند شاید ظریف چنین نیتی ندارد در دنیا هرکس تلاش کند ان برنده است نه کلماتی که عوام فریب است خداوند به ادم عقل داده تا استفاده کند و هرچه درست است انجام دهد بنده انتقاد دارم کسی با این سطخ از اگاهی چنین حرف عوامانه ای را بگوید.چون به غیر از فریب دادن چیز دیگری تداعی نمیکند.البته من شخصا عشقم اقای ظریفه ولی یک انتقاد بود شاید سازنده باشد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
آهان از اون نظر ؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دین داری باپوپولیسم فرق هست
ولی فعلا دین افتاده دست پوپولیست ها

میگی نه رفتار دولت 9 و 10 وبرخی مداحان رانگاه کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
166
970
من از حامیان دولت و آقای ظریف هستم. به نظر من نقد سازنده ای بود و چنین نقدهایی می تواند به آقای ظریف و سایر دوستان کمک کند تا در دام پوپولیسم نیافتند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
وااقعا از اینکه میبینم یه همچین افراد فرهیخته داریم که تفاوت حمایت بجا و حماید بدون چون و چرا که در دولت گذشته بطور کامل مشاهده شد ( مثلا اینکه یا با آقای احمدی نژاد هستید یا نیستید اگه هستید فقط حمایت کنید و اگر انتقاد کردیدجزو دولت نیستید و ف..... گر) رو میفهمم خوشحال میشم و امیدم به تغییر بیشتر میشه
ایرانی
| GERMANY |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بنده هم معتقدم نباید در نقد به روی هیچ مسئولی بسته شود و این وظیفه رسانه ها است که رفتار و کردار مسئولین را نقد کنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
آقا خيلي از حمايت شما تشكر ميكنم.
من از حمايت كنندگان حاميان دولت هستم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
موافقم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
کاملا موافقم دولت محبوب ما باید به این ریزه کاری ها توجه کند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
من مخالفم این موضوع ابدا برجسته نبود من که اصلا متوجه نشدم اگه انتخاب نمیگفت اصلا متوجه نمیشدم واقعا این قیاس منصفانه نبود چی رو بتاچی مقایسه میکنید؟ ضمن اینکه بقول یه عزیزی غیرمعصوم معصوم نیست حالا دو تا اشتباه جزئی انقدر مهم نیست که بهانه بدیم دست تندروها برا فشار به دولت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
36
393
آقای انتخاب، اینها با دولت نیست، اینها سلیقه صدا و سیماست، خودتان قبلا اخبار مبسوطی از تبلیغات منفی صدا و سیمای میلی علیه تیم مذاکره کننده هسته ای و حتی سانسور حرف های نتانیاهو را انعکاس داده اید....

فکر می کنم تیم دیپلماسی جدید بسیار حرفه ای تر از این حرف ها باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
جناب!اصولا یه خبرگزاری باید خودش به اصل اخبار دسترسی داشته باشه و به صدا و سیما متکی نباشه. پس چیزی که تو این نوشتار هست رو خودش دیده و به خودش مربوطه.نقد منصفانه از عملکرد یه ارگان داشته باش
حاجي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
چرت نگو
karim
|
GERMANY
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
291
80
من ۱۰۰ در صد معتقدم که این بازی فرانسه با هما هنگی امریکاو اسراییل و... هست. پس اقای روحانی عزیزاگر کابینه ای از متخصصین داری٬ بیا اقتصا د و تولید را در داخل ایران درست کن. ان شالله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
در دنیای امروز اگر کشور قادر به تعامل اقتصادی با جهان نباشد، هیچ متخصصی قادر به درست کردن اقتصاد و تولید کشور نخواهد بود. اقتصاد کشور بخصوص پس از 8 سال تخریب شبه عمدی، در چنان وضعیتی است که اگر مجرای تنفسی آن باز نشود، راهی جز فروپاشی نخواهد داشت.
بنا بر این تنها راه خلاصی از این وضعیت آن است که شعارهای بیهوده و جاه طلبیهای غیر منطقی را کنار بگذاریم و واقع بینانه برای بقای کشور و سعادت نسل بعدی ، از خود انعطاف نشان دهیم.
متاسفانه جوسازیهای تندروها دولت را مرعوب کرده است و در تلاش است که بر شعارهای تندروانه و عوامفریبانه 8 سال گذشته پافشاری کند که این امر باعث تاخیر در حل مشکلات سیاست خارجی شده است.
باید از دولت خواست هر چه سریعتر به تحریمها خاتمه دهد وگرنه پافشاری بر برخی شعارهای قبلی در واقع قهرمانانه نیست بلکه ترس ذلیلانه از جوسازیهای تندروان است. این تندروان تا اینجا مسئول تمامی مشکلات و بحرانها هستند و دولت باید یکبار برای همیشه آنها و شعارهایشان را به فراموشی بسپارد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
كريم جان اقتصاد رو با چي درست كنه؟
نكنه شما هم مثل مموتي فكر ميكني تحريم ها و قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل يك كاغذ پاره هستش ؟؟؟؟
محمد اقایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
15
245
خیلی خوب اومدی افرین کاش طرف تند رو هم جرات این کارو داشت که از خودی هاش انتقاد کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
215
36
چه عجب برای یکبار هم شده از بعضی کترهای این دولت هم انتقاد کردی و فقط مثبت ندیدی همه چیزش رو.هرچند میدونم مثل همیشه فقط نظرات خواست خودت و اسامی مشخصی رو منتشر میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بعضی چی؟

اتفاقا ما معتقد به انتقاد اصلاح گرایانه هستیم و هیچ کس را بالاتر از نقد نمی دانیم برخلاف شما که برای هرمسؤولی ساحتی قدسی قائلید

شما فکر می کنید مااگر مثلا از محبوبی مثل خاتمی که عزیزتر از ایشان نداریم، انتقاد کنیم اون وقت بهش پریدیم
نه عزیزم
امام علی (ع) هم می فرمود مرانقد کنید که من هم خالی از خطا نیستم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
9
72
به همراه بردن ده ها خبرنگار که در سفرنخست بیش از سی تن بوده اند و ظاهرا در سفر فعلی افزایش زیادی یافته اند، جای انتقاد دارد، آنهم در حالیکه قرار است جزئیات مذاکرات محرمانه بماند، آنهم در حالیکه قرار است جزئیات مذاکرات محرمانه بماند آنهم در حالیکه قرار است جزئیات مذاکرات محرمانه بماند از اقداماتی است که فاقد توجیه حرفه ای است
هدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
32
54
خیلی حال کردم باهات انتخاب /
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
طوري نيست.
اگر دوست داشتي باز بيا حال كن!!!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
20
100
باسلام
من فکر می کنم تمامی حرفهایی که آقای ظریف می زنند روی حساب و کتاب است و قطعا اگر حرفی زدند تاثرات روانی داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دوست عزيز فكر كردن يعني استفاده از مغز و ارائه دليل و تحليل مسائل .
حالا سوال من از شما اينه كه شما با همين روش متوجه شدي كه تمامي حرف هاي آقاي ظريف از روي حساب و كتاب هستش ؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
7
106
خالا این جمله شبیه معجزه بود اصطلاحیه که حتی غیر مسمانان هم بکار می برن و مهم نیست اما آنچه جای نگرانیه حضور نماینده یا نمایندگانی از طرف مجلسه اونها ثابت کرده اند خیلی دنبال موفقیت دولت نیستند و فقط سنگ اندازی می کنند ضمنا با این کار می خوان بگن ما هم هستیم و به شما هم اعتمادی نداریم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
9
51
من یک طرفدار قرص انتخابم ولی داشتم از ساز یک طرفه انتخاب آزرده می شدم که چند روزی است با این دست مطالب و انتقادات سازنده دید مثبتی پیدا کرده ام دریت مانند انتقاد به ربعی وزیر کار
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
27
میدونی من بین 2تا نظریه مونذم؟اول صداوسیما برا جلوگیری از التهاب افکار عمومی با مذاکرات سرد برخورد کرد یا برا تضعیف مذاکرات؟اگه اولی درست پس باید احسنت گفت به سیاستش.انتخاب تو هم تازگیا معتدل تر شدیا.مثه تابناک.
پاسخ ها
ماندا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بر اساس سایر شواهد و قراین گزینه ی اول محتمل به نظر می رسه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دقيقاً بينش موندي ؟
خيلي عجيبه !
يه بار ديگه اندازه گيري كن ببين اشتباه نميكني ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
4
48
انتقاد سازنده ای بود خصوصا از سوی رسانه شما که در کنار دولت هستید بیشتر هم می تواند موثر باشد. زنده باشید. برای دکتر ظریف هم آرزوی موفقیت می کنم. البته به عکس شما امیدوارم سایر وزارتخانه های دولت اعتدال استانداردشان را با آقای ظریف هماهنگ کنند که اگر اینگونه بود شاید بسیاری از توقعات مردم در حوزه سیاست داخلی تا همین الآن برآورده می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خوشت اومد ميخواي بازم انتقاد سازنده كنم ؟
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
45
توصیه خوبی بود . اما فکر می کنم در این مقال محلی از اعراب نداشت . در هر صورت با به کار بردن واژه پوپولیست برای آقای ظریف مخالفم ، در آن صورت باید دنبال واژه دیگری برای آقای احمدی نژاد جست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
43
کلا با نظر نویسنده موافقم. تذکر بجایی بود , گرچه از هواداران آقای دکتر ظریف هستم ولی نقد درست و منطقی و مودبانه را باید ارج نهاد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
46
واقعا مچكرم از اينكه دولت را بي چون و چرا و بدون دليل حمايت نمي كنيد و حمايتها و نقدتان منصفانه است ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خواهش ميكنم.
mohamad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
34
آفرين به انتخاب ،به اين ميگن نقد مثمر ثمر و سازنده البته همه ما از زحمات دكتر ظريف بينهايت متشكريم اما تذكر بسيار بجايي بود بازم ممنون انتخاب
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
20
به نظرم هر چند شما هم عقیده با دیپلماسی دولت باشید ولی نقد عملکرد کمک زیادی به جهت رفع نواقص میکند امیدوارم انتخاب بیشتر به این نکته توجه کنه و دوستانی که حکم ممیزی در این سایت دارند اجازه بدن دوستان دیگر هم عقایدشان را مطرح کنند واینقدر گزینشی عمل نکنند.البته اگر اعتقادی به تفکیک عقاید نداشته باشید !!!!!!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
67
به قول لیلاز "دموکراسی را از روحانی بیشتر دوست دارم" . نقد کنید آقا ! نقد مایه رشد و پیشرفت هست .
پاسخ ها
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
کاش میشد چندین مثبت به این کامنت داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
29
6
دروغ هر چی بزرگتر باورش راحت تره...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
پس برو سراغ فالس ورجا
تادلت بخواد از این نوع شاخدارش دارن
امین
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
41
دوستان عزیز بردن اون حجم از خبرنگار، برای در دست داشتن قدرت رسانه ای بوده. شما انگار نمیدونین رسانه های خارجی خبرها رو بالا پایین زیاد میکنن؛ کما اینکه همین روزها از در و دیوار رسانه های خارجی سر و صداهای صهیونیست ها بلنده!

تمام رسانه ها خبرنگاراشون رو سیل میدن سمت ژنو، اون وقت شما به بهانه «درز ندادن جزئیات» رفتن خبرنگاران رو پوپولیستی میدونین؟

در مورد «معجزه خواندن» هم خب درست گفتن آقای ظریف... شما فکر میکنین توی مذاکرات امریکایی ها حق غنی سازی ما رو به رسمیت شناختن مسخره هست؟! شما مگه یادتون نمیاد مذاکرات تا قبل از آقای ظریف و زمان آقای ... چطور درجا میزد!

البته مقالۀ شما از دید «نگرانی و پیشگیری از اشتباهات دوران احمدی نژاد» قابل دفاع هست ولی باید مواردی که بیان میکنین جای دفاع داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
به هر حال از بردن عروس و نوه عمه بهتره!
ستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
27
ما باید در وهله اول به فکر حفظ ذخایر نفت و گاز ی که با کشورهای عربی مشترک هستیم باشیم. روزانه میلیون ها دلار سهم نفت و گاز مشترک کشور ما مفت تو جیب کشورهای عربی میره. باید به هر طریقی(ذخیره سازی و ...) این سرمایه ملی را به کشور برگردونیم و بجای این که خام فروشی کنیم سعی کنیم نفت را به فراورده های نفی تبدیل کنیم چون با این کار مشکل اشتغال حل می شه و خود به خود خیلی از مشکلات اقتصادی کشور هم حل می شه.ناگفته نماند اگر این کارها را جند سال قبل کرده بودیم این قدر به دست و پای کشورهای دیگه برای برداشتن تحریم ها و فروش نفت نمی افتادیم.
پاسخ ها
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
ستار جون
همهِ ايناكه گفتي درست اجرايي شدنش چي ميخواد تكنولوژي لوازم پول
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
عرب ها برادارن مسلمان ما هستند و ما بايد با يكديگر بر عليه امپرياليست جهان خوار مشت محكمي بر دهانش بكوبيم !!!
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
6
سلام من فکر میکنم در مورد حضور خبرنگاران تحلیل اشتباهی کردید به نظر میرسه با تبلیغاتی که رسانه‌های غربی علیه تیم هسته‌ای ما انجام میده حضور تعداد زیاد خبرنگاران برای خنثی سازی اهداف اونها لازمه همونطور که دیدید اینبار نیز میخواستن شکست مذاکرات رو به گردن تیم ایرانی بندازند ولی همین حضور کمک کرد تا این امر محقق نشه در ضمن از سایت انتخاب میخوام تا در مورد مطالبی که منتشر میکنه دقت کنه تا پوپولیست های واقعی که 8 سال در راس دولت بودن سو استفاده نکنند همینطور این انگ به شما نخوره که چون انتخاب خبرنگاری در مذاکرات ژنو نداشت چنین گزارشی نوشته
احسان
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
3
عمو تو انگار جارو جنجال تبلیغاتی دنیارو در این مورد نمی بینی؟؟؟؟؟ همیشه باید خبرهامونو از زبون این و اون بشنویم! اینبار کار خوبی کردن بزار خودمون تولید کننده محتوا باشیم. نکنه از شما خبرنگار نبردن ناراحتی! اینا اگه کار بلد باشند، 100 خبرنگارم دوره اشون کنه حرف نمی زنن. کارشونو بلدن!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
3
بردن خبر نگار بسیار خوب است بخاطر اینکه تنها منبع خبری ما رسانه های غربی نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
3
پس از بازگشت به نیویورک

از یا به نیویورک
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
7
1
اتفاق مهمی نخواهد افتاد. یه چند سال دیگه ما رو گذاشتن سرکار.
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
4
نویسنده محترم باید دید چه کسانی تمایل دارند این همه خبرنگار با د. ظریف راهی سفرهای خارجی شوند؟!! بنابراین بجای سیاست های پوپولیستی باید به دنبال رگه هایی از مچ گیری باشید...
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
3
وقتی خبرنگاران خارجی می توانند در آن جا حضور پیدا کنند. چرا خبرنگاران داخلی باید به گوشه ای رها شوند
دانشجوو فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
4
نقدمشفقانه ای بود تامذاکره کنندگان درورطه انتظارات وتقاضاونیازهای پوپولیستی وتبلیغی صداوسیما وافکارعمومی ونهادهاوکمیسیون هادچارلغزش نشود
شاهين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
4
مطلب هوشمندانه دلسوزانه و زيبايي بود.مرسي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
2
این پوپولیسم نیست....
شما ماتریالیست هستید اگر فکر می کنید دینداری پوپولیسم است.
abbasjoulaei
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
5
نویسنده عزیز
استفاده کردن از الطاف الهی در پیشبرد کارها نوعی اعتقاد قلبی به خدا داردکه خودش کارها را پیش می برد نه این که شما اعلام کنید که استفاده از این القاب وحرف ها درست نیست.اگه شما خدا توکل نکنید آیا کارهای شما بر وقف مراد می شود؟این نوعی دوری از خدا توسط بنده می شود.
در مورد استفاده خبرنگاران متعدد این را به خدمتتان برسانم که در مذاکرات دوره قبلی به تصاویر تلویزیونی در زمان پخش اخبار توجه کرده باشید هر شبکه برای خود خبرنگاری را اعزام کرده بود تا از آخرین اتفاقات گزارش دهند.پس وزارت خارجه نیاز ندارد که خبرنگاران را دنبال خود بکشد.
خوب بود همه به دید مثبت به این اتفاقات نگاه کنیم.
مطمئا باشید این مذاکرات کمتر از 8 سال جنگ که برای ما اتفاق افتاد نیست.هر دو اتفاق برای سربلندی کشور و مردن است.یکی با جان خود را در دستان خود گرفته ودیگری با تکیه بر علم خود به دل دشمن زده است.
به امید موفقیت تیم ارزشمند مذاکره کننده در پناه خداوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
4
2
این بنده خدا را هم با خودتون ببرید گناه داره اینهم خبرنگاره!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
4
ایشون منظورشون از معجزه سخت بودن و کم سابقه بودن پیشرفت در مذاکره بوده که یه اصطلاحه.مرسوم هم هست .حرف عوامانه ای نیست
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
3
خدایی هدف ارتقاء بود و من با انتخاب موافقم ! ولی انتخاب جان مواظب باش منحرف نشی؟ تجربه اینو بهم میگه!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
4
البته شاید انتقاد زیاد در تعدا خبرنگار وارد نبود اما همین که افراد دلسوز انتقاد کنند و ضعف ها را ببینند بهتر از اینه که افراد مغرض به قصد تخریب انتقاد کنند...اگه قرار باشه همه به به و چه چه کنند هر کسی باشه مغرور میشه...هر چند مثل ظریف کارش بیست باشه

کلا اینکه به جای چابلوسی سعی میکنید عیب های خودتون هم ببینید و در سطح عمومی منتشر کنید مثبت هست و جای امیدواری هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
0
آقايون ارباب رسانه خوبه که يه جوال دوز به ديگران ميزنن يه سوزن هم به خودشون بزنن.
به نظر ميرسه خيلي رفتارها و تندرويهاي مخالفين دولت در اثر تحريکات شما اصحاب رسانه باشه. به قول ما طلبه ها خذ فافهم!
ناشناس
|
FINLAND
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
4
بنده در مجموع موافق این تحرک سیاسی وزارت امور خارجه هستم و با شما هم موافقم که نباید به سمت پوپولیستی کردن موضوع برویم ولی فقط با آن دو کلمه (هدایت الهی و معجزه بودن) مشکل دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
2
قیاس مع الفارق است بهتر است در زمینه انتقاد مطالب وزین تری مطرح فرمائید
mamal azary
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
3
خواهشا با اندیشه بیشتر تحلیل کنید . چون که هر عمل جامعه اسلامی متکی به مکتب الهی است . یقینا باید دانست که تمامی علوم دنیا در نقاطی عاجز از تحلیل معجزات هستند. با احترام به نظر حضرتعالی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
5
فكر كنم خبرنگار انتخاب دعوت نشده بوده!!!
فرامرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
6
آقای ظریف خدا یارتان...بی خیال خداناباوران
مدرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
2
نویسنده عزیز فکر میکنی ما مردم نمی فهمیم؟! یا شعور نداریم؟! کاملا مضمون و هدف نوشته ات مشخص است. این مقاله جزو مقاله های حرفه ای و در عین حال عوام فریب بود. جناب نویسنده جنابعالی اول خودتان عوام فریبی نکنید بعد به عوام فریبی دیگران ایراد بگیرید جداازاینکه دکتر ظریف شدیدا با عوام فریبی مخالف هستند. از این همه تخریب لجوجانه و بچه گانه خجالت بکشید..
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
4
موافق این مقاله نیستم.
این نظر شخصی من هست.
با مطالعه این مقاله یاد مقالات کیهان و برادر حسین افتادم که برای تحریک تیم مذاکره کننده به بیان محتوای محرمانه مذاکرات، تیترهای این چنینی میزد.
بنظر من در این فضا فقط باید صبر کرد و به تیم مذاکره کننده و در رأس آن دکتر ظریف عزیز اعتماد کرد.
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
4
آقا من دو روز پیش گفتم انتخاب داره علیه دولت موج منفی میده همه علیه کامنتم منفی گذاشتن حالا کمی باورتون شد؟ واقعا کجای حرف ظریف پوپولیستی بود؟ اون فقط میخواست میزان پیشرفت در مذاکرات رو توصیف کنه.
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
2
ما شما رو آفریدیم تا تعقل کنید تفکر کنید با هم شور کنید باشد که به زودی این امر تحقق بیابد.
omid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
2
اتفاقن اینکه کوچکترین مسائل از دید شما پنهان نیست و آن را گوشزد می کنید کاری است شایسته به همین رویه ادامه بدهید نباید تعصب کورکورانه داشت
Bahram
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
2
7
اون کسی‌ که این مقاله رو نوشته نه ظاهرا به خبرنگاران اعزامی دسترسی داشته نه از ساده‌ترین قوانین ویزا و مهاجرت...

از سال ۲۰۱۰ کشور سویس جزو منطقه شنگن محسوب میشه و در نتیجه دارای ویزای یکسان با کشور ایتالیا است و کسی‌ برای این ۲ کشور نیازی به ویزای جداگانه نداره

در مورد خبرنگاران اعزامی هم ظاهرا بعضی‌‌ها از ارج و احترام خبرنگارن ایرانی ناراحت اند ما بعد از سالها شاهد بودیم که خبر نگاران کشورمون به طور مستقیم رویداد به این مهمی رو در کنارن بزرگترین و معتبر‌ترین بنگاههی خبری جهان پوشش میدهند. باید مثل سابق از اینترنت و ماهواره میگرفتند خبر‌ها رو؟

اصلا محرمانه بودن مذاکرات چه ارتباطی‌ به اعزام خبر نگاران داشت؟ آنها هم با همون اطلاعاتی‌ که خبرنگارن کشور‌های دیگه دسترسی‌ داشتند اطلاع رسانی میکردند منتها مستقیم و بی‌ واسطهٔ

ما برای تمام تیمهای ورزشی سلانه میلونها تومان خرج می‌کنیم تا اونها رو به مسابقات و اردوهای خارج از کشور بفرستیم و تبدیل به ورزشکران بین المللی فشاند پس خبرنگارن چطور باید بین المللی نشاند؟ آیا شما راهی‌ ساده تر و کوتاه رتر از این سراغ دارید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
4
8
هیچ نقدی به آقای ظریف وارد نیست. چرا ما نمی فهمیم که یکی که داره تو این مملکت واقعا کار می کنه باید بذاریم به کارش برسه!!!!!

آقای ظریف خدا حافظ و نگهدارتون باشه. من فکر می کنم حضور آقای ظریف تو این شرایط خودش یه معجزست.
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
3
با اصل مقاله موافقم ولی بنظز میآید در مصادیق تطابق دقیقی مشاهده نمیگردد.اولا درمجاورات عمومی هم وقتی دستاوردی ماقوث انتظار ما بدست میآید میگوییم مثل معجزه بود که اتقاقا انکلیسی زبانان در این موارد بیشتر از ما از این عبارت استقاده میکنند ثانیا بخواهیم یا نحواهیم مراکرات زنو در صدر احبار رسانه ها قرار میگیرد وباید باپوشش جبری مطلوب ،ابتکار عمل از دست زسانه های مخالف و صهیونیستی گرقته شود. رسانه های عربی در جهت دهی افکار عمومی موفق عمل کرده اند ولدا توجه ویژه به نقش رسانه ها لازم است که البته در این زمینه علاوه بر کمیت حبرنگاران به کیفیت جبر رسانی باید توجه شود
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
4
نقد منصفانه و سازنده ای بود با ظرفیتی که از آقای ظریف سراغ دارم از آن استقبال خواهد کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
6
4
احتمالا هیهات ...سیدالشهدا رو هم پوپولیستی میدونید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
6
افرين بر انتخاب. نقد درست و دلسوزانه ايي بود مثل مطالب تان در مورد اقاي ربيعي.
naser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
5
مطلب درستی است باید عوام زدگی و لومپن بازی را کاملا کنار گذاشت.
karim
|
GERMANY
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
2
اگر غرب کارشکنی کردباید ایران به نهوی این را در ژنو ۳ یا ژنو ۴ یا ژنو.... صورتجلسه کند تا این صورتجلسه یک مدرک تاریخی باشد که اگر مثلا خدای نخواسته جنگ شد و یا ....ایران بتواند ثابت کندکه ایران خواهان جنگ نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
1
چی چیلیسم ؟ پو پو ؟این دیگه جه جورشه راستی نظرتون راجع به حکم جدید دولت تدبیر امید برای آقای رستم قاسمی وزیر دولت .....چیست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
6
این کجاش پوپولیسم بود گفته چیزی شبیهه معجزه بود خوب راست گفته خودتون فک می کردید اینقدر سریع پیش برن دیگه هرکی اسم خدارو بیاره که پوپولیسم نیست
بنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
8
2
متن خیلی خوبی بود. به این نکاتی که ذکر شده بود، تا حالا توجه نکرده بودم. ظریف درسته قابل دفاع هست ولی قابل نقد هم هست. نباید از ظریف بت بسازیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
4
البته یک انتقاد به انتخاب اینه که زیاد حوصله انتشار نظرات رو نداره اما باز نظرم رو میدم! :
به نظر من در مورد خبرنگاران انتقاد کاملا بجاست اما جمله ای که گفتید واقعا پوپولیستی نبود. منظور این بود که فراتر از انتظار بوده و این طرز صحبت کردن در زندگی همه ما وجود داره. حتی یه گزارشگر فوتبال هم ممکنه همچین جمله ای رو بیان کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
7
3
تذكر بسيار بجا و شايسته ايي بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
10
4
آفرین انتخاب
چندروز قبل عکسی ازآقای ظریف درحال نماز زده بودی وبنده براتون نوشتم که بااین دولت این کارها را نکنید
بذارید این دولت دولت فرهیختگان باشد نه دولت پوپولیست ها

ولی اینجا جبران کردی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
8
عجیبه هرجا اسم خدا و پیغمبر میاد شما شاکی میشید
چون شما اصلا خدا و پیغمبر نمیشناسید
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
3
نقد خوبی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
4
1
چه فرقی بین این دولت با اون دولت هست؟ونی که عوض نشده سیاست راهبردی حریفه،هرچند ممکنه تاکیتکشون تاحدودی تغییرکرده باشه اما خواسته هاشون فراتر از موضوع هسته ایه.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1
4
خدا میگوید از تو حرکت از من برکت ، اما نه اینکه حرکت نکنی برکت بخوای،خیلی بدبینی بود به نظرم ، شبیه معجزه بود که اشکال نداره ، ما بدون خدا هیچیم ، مهم اینه که کج فهمی نکنیم عاقل باشیم نه خرافاتی که در اسلام نیست اما یومنون بالغیب طبق سوره بره باید باشیم،البته آزاد اندیشی خوبه
نباتلخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1
8
میشه لطف کنید و تعریف دقیق و معیار شناخت پوپولیسم را بیان کنید?
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
2
16
یعنی یه وزیر حق نداره کلمه ی معجزه رو به کلر ببره؟
دیگه به هرچی که پوپولیستی نمیگن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
6
4
این همه ذوق زدگی مخاطبانتان از یه انتقاد جالبه و قابل تامل!
حسین زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
12
8
با سلام؛ مطلب بسیار دقیق و کارشناسی است ، لازم است دولت تدبیر و امید حواس اش را جمع کند دسته گل آب ندهد. به اندازه کافی در گذشته دسته گل به آب داده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
2
2
بله این حرف های آقای وزیر باعثه تعجب من هم شد از ایشان (که فردی تحصیل کرده و فرزانه می باشند) بعید است. متاسفانه مردم هم گاهی دوست دارند از این حرف ها بشنوند. راجع به خبرنگاران هم حرفتان کاملا صحیح است. متشکر
نظرات بینندگان