arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

حاج رضایی: عجیب است که چرا آقای کی روش دو هفته لیگ را تعطیل می کند

فوتبال می گوید حضور مربیانی که به فکر موفقیت خودشان هستند پیشرفت فوتبال ایران را کمرنگ‌تر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، امیر حاج رضایی، درباره ارزیابی کلی‌اش از لیگ دوازدهم حرفه‌ای کشور گفت: واقعیت این است که من نه سیاه می‌بینم و نه سفید. این مسائل برای من خاکستری است. از لحاظ فنی و سازماندهی شاهد پیشرفت بودیم. در اجرای مراسم قهرمانی قوی‌تر از گذشته بودیم. مراسم اهدای جوایز مثل اروپا بود. همین سازماندهی نواقصی هم داشت که ظاهرا به خاطر نظرات آقای کارلوس کی‌روش بود. مثل تعطیلات زیاد و وقفه‌های طولانی مدت در لیگ. از سوی دیگر لیگ باید مولد باشد. در این فصل دیدیم همه ستارگان لیگ از دوره‌های قبلی بوده‌اند، مانند جواد نکونام، علی کریمی، فرهاد مجیدی و خیلی‌های دیگر. چهره‌هایی هم بودند که به آنها توجهی نشد مثل محسن مسلمان، ابراهیمی، یعقوب کریمی یا جهان عالیان. از لحاظ داوری هم سال خوبی داشتیم. آقای فغانی در صورت درخشش در جام جوانان ترکیه به جام جهانی راه پیدا می‌کند.

 

او در ادامه افزود: برایم عجیب است که آقای کی‌روش می‌داند در سطح جهانی، باشگاه‌ها موظف هستند 48 الی 72 ساعت پیش از مسابقات ملی، بازیکن به تیم‌های ملی دهند، پس چگونه است که دو، سه هفته‌ لیگ را به خاطر بازی‌های ملی لیگ را تعطیل می‌کنند؟ و جالب اینجاست که این تعطیلات به تیم ملی کمک هم نکرد.

 

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ برتر را نسبت به دوره‌های قبل چگونه ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: بخشی از مربیان ما به روز و اهل مطالعه هستند. من فکر می‌کنم که از لحاظ کیفی کمی وضعیت بهتر شد، البته نباید فراموش کرد که داشته‌های مربی به عوامل دیگر هم بستگی دارد، مثل مسائل مالی . همچنین فراموش نکنید که همه دوست دارند که پیشرفت کنند و همین مساله روی کیفیت کار تاثیر می‌گذارد.

 

او در ادامه با ارائه یک آمار به تحلیل وضعیت بد فوتبال ایران پرداخت و افزود: یکی از دوستان من تحقیقی را انجام داده و در آن به این نتیجه‌ رسیده است که هفت درصد از بازیکنان لیگ دوازدهم از لیگ یکم تاکنون در لیگ برتر حضور دارند و 85 درصد بازیکنان لیگ در حال تغییر هستند. من اعتقاد دارم که نباید مسائل را به جای دیگر هدایت کرد. اگر وضعیت فوتبال خوب نیست، حتما من کارشناس و شمای رسانه هم خوب کار نکرده‌اید. اما باید گفت که سهم کسانی که مستقیما در راس فوتبال ایران هستند در این میان بسیار بیشتر از ماست.

 

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود صرف هزینه بالا در فوتبال ایران، این پول بازدهی داشته است؟ به ایسنا بیان کرد: به طور قطع خیر. ما پول داریم ، اما مدیریت هزینه نداریم. می‌دانید اکثر پول‌های تزریق شده به فوتبال ایران وارد کانال‌های آلوده می‌شود و ما هم نمی‌توانیم آنها را اثبات کنیم، چرا که به قول حقوقدانان مجرم یک قدم جلوتر از قانون است. مگر می‌شود قرارداد کریستیانو رونالدو هم اندازه پپه باشد؟ حالا شما فکر کنید قانون سقف قرارداد را به ایران آورده‌اند. این بدعت‌ها از کجا شکل گرفته، قانون منشور اخلاقی را آوردند. دقیقا مانند دکتری که بدون معاینه فقط نسخه می‌پیچید وای به حال آن مریض.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا لیگ ایران پدیده‌ای در فصل اخیر داشت یا خیر؟ گفت: فوتبال ایران را سه دسته از مربیان تشکیل می‌دهند. یک دسته که به فکر پیشرفت فوتبال ایران هستند، دومین دسته کسانی هستند که به فکر خودشانند و سومین دسته به فکر خود و فوتبال ایران هستند. متاسفانه در ایران اولویت با دسته دوم است. وقتی آنها سر کار می آیند پیشرفت کم رنگ می‌شود . آرسن ونگر چند سال است که در آرسنال موفق به گرفتن جام نشده، اما بازیکنانش را که می‌بینید از حضور پررنگش در فوتبال جهان مطلع می‌شوید. یک عده موقعیت می‌سازند تا موفقیت ایجاد کنند مانند آنهایی که ستاره می خرند و موفق می‌شوند، اما مساله اینجا زمانی است که مربی ستاره سازی مثل جلالی مغفول می ماند. در لیگ امسال دو تیم نفت تهران و فولاد پدیده بودند. آنها با توجه به شرایط لیگ با تعقل بودند و مربیانشان به خوبی آنها را هدایت کردند.

نظرات بینندگان