کد مطلب: ۱۴۶۲۸۱

وزیر نفت کویت:

تداوم کاهش تولید با مشارکت تولیدکنندگان نفتی

تداوم کاهش تولید با مشارکت تولیدکنندگان نفتی

عصام المرزوق وزیر نفت کویت، با ابراز خرسندی از مشارکت تولیدکنندگان اوپک و غیراوپکی در توافق کاهش تولید گفت: احتمال ادامه توافق کاهش تولید بالاست.

عصام المرزوق وزیر نفت کویت روز شنبه با ابراز خرسندی از مشارکت تولیدکنندگان اوپک و غیراوپکی در توافق کاهش تولید نفت گفت: احتمال ادامه توافق کاهش تولید بالاست.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، وزرای نفت کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان غیراوپکی روز دوشنبه در سن‌پترزبورگ گرد هم می‌آیند تا این توافق و نتایج آن را مورد برررسی قرار دهند.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی تولیدکنندگان نفت اظهار داشت: گزارش‌های مربوط به تولید نفت دو کشور لیبی و نیجریه هم در حال ارزیابی است و گفتگوها در این مورد روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، تولیدکنندگان اوپک و برخی کشورهای غیراوپک طی توافقی که ژانویه گذشته منعقد شد، تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دادند. این توافق با هدف مهار مازاد عرضه و افزایش قیمت تا مارس 2018 تمدید شده است.

دو کشور لیبی و نیجریه به دلیل جنگ داخلی از اجرای این توافق معاف هستند. افزایش تولید آنها تا حدی تلاش‌های اوپک را تضعیف کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.