2709
این 4 زن نمی‌گذارند مرد در خانه کار کند

این 4 زن نمی‌گذارند مرد در خانه کار کند

1396/04/28 بازدید10768

معمولا وقتی در مورد کار کردن یا کار نکردن آقایان در خانه صحبت می‌شود، نور پروژکتور روی آقایان است؛ چه فکر می‌کنند، چه باوری دارند،‌ چه بهانه‌هایی می‌آورند و... خب، البته باور آقایان و رفتارشان سهم مهمی دارد اما سهم خانم‌ها نباید نادیده گرفته شود.
خانم‌ها، چه در نقش مادر باشند و چه در نقش همسر، سهم بسزایی در کار کردن یا کار نکردن آقایان در خانه دارند. هر مردی در خانه‌ای بزرگ شده و زنی به او آموزش داده که در کارهای خانه مشارکت داشته باشد یا نه. مادرهایی که با قربان‌صدقه رفتن اجازه نمی‌دهند پسرشان ظرف بشوید، یا دختر خانه را صدا می‌زنند و به او می‌گویند به جای برادرش جارو را به دست بگیرد، مادرهایی که خیلی واضح و روشن اعلام می‌کنند آشپزخانه قلمرو زن‌ها است و مردها را از آشپزخانه بیرون می‌کنند،‌ همین مادرها دلیل اصلی کمک نکردن پسرشان به همسر آینده خود خواهند بود. صبر کنید، زود همه مسئولیت را به گردن مادر همسرتان نیاندازید، شما هم بی‌تقصیر نیستید.

1- خانم‌های کمی وسواس‌دار
بسیار زیادند خانم‌هایی که کار کردن همسرشان را قبول ندارند. همسرشان ظرف بشوید،‌
یک بار دیگر همه ظرف‌ها را می‌شویند، دکمه لباسشویی را بزند، می‌دوند چک کنند همه چیز درست باشد، بخواهد جارو بزند، غر می‌زنند که گوشه‌وکنار را درست و حسابی جارو نمی‌زنی و خلاصه، به همسرشان این احساس را می‌دهند که کار کردنش در خانه را اصلا قبول ندارند. همسر بیچاره را با این احساس بد مواجه می‌کنند که عرضه کاری را ندارد و بهتر است خودش را قاطی کارهای خانه نکند. شما جای چنین مردی باشید چه می‌کنید؟ خب معلوم است، کارها را می‌گذارید برای همان عقل کلی که فکر می‌کند هیچکس دیگر از عهده هیچ کاری برنمی‌آید. اگر از این دسته خانم‌ها هستید، ‌تجدیدنظر جدی و پایه‌ای در رفتارتان داشته باشید و اگر نمی‌توانید، حتما کمک تخصصی بگیرید.




2- خانم‌های بیکار
بله،‌ خانم‌های بیکار! بیکار فقط به معنای شغل نداشتن نیست. خیلی از خانم‌ها بیرون از خانه کار نمی‌کنند، اما هزار و یک برنامه برای خودشان دارند، ‌از آموزش‌های مختلف گرفته تا ورزش و دورهمی و غیره. خیلی ساده بگویم، زنی که در روز هیچ کاری برای انجام دادن ندارد و برای گذراندن وقتش،‌ فقط و فقط کارهای خانه را دارد، کاری برای مرد خانه نمی‌گذارد که انجام بدهد. چنین زن‌هایی، به جز انجام کار خانه، تعریفی از خودشان ندارند. به همین دلیل اگر از انجام کار خانه هم بمانند، دچار احساس بسیار بد نامفید بودن می‌شوند. اگر از این دسته از خانم‌ها هستید (لازم است با خودتان روراست باشید!) یک سوال ساده از خودتان بپرسید: من می‌خواهم با زندگی‌ام چه کنم؟ هدف دارم؟ برنامه‌‌ریزی دارم؟
می‌دانید زنی که تکلیفش با زندگی‌اش مشخص است جذابیت بیشتری هم دارد؟ فکر نکنید هر چه در آشپزخانه بیشتر بمانید،‌ جبران بلاتکلیفی‌تان با زندگی‌تان را کرده‌اید. برعکس به
فرزندان‌تانهم یاد می‌دهید در زندگی بلاتکلیف و سردرگم باشند.
از همین امروز برای خودتان و زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. همه آن‌چه از زندگی‌تان می‌خواهید همین است؟ اگر نه، منتظر چه هستید؟ وقت به سرعت در حال از دست رفتن است.


3- خانم‌های سنتی
خانم‌های بسیار زیادی در جامعه ما هستند که با این باور بزرگ شده‌اند که مرد اصلا قرار نیست در کارهای خانه وارد شود،‌ چه برسد به این که بخواهد مشارکتی داشته باشد یا بخشی از کارهای خانه را برعهده بگیرد. بله، زمانی این الگو در خانواده‌های ما جا داشت، حالا اما در دوره و زمانه ما، نه آن‌قدر زن‌ها خانه‌نشینند و نه مردها مثل سابق کاملا بی‌خبر از اوضاع خانه و بچه‌ها. همان‌طور که حالا پدرها می‌دانند فرزندشان کلاس چندم است و در جلسه‌های اولیا مربیان مدرسه شرکت می‌کنند، باید قدری هم که شده در کارهای خانه مشارکت داشته باشند. نگران نباشید،‌ زمین به آسمان نمی‌رسد و کسی هم به کدبانو بودن شما شک نمی‌کند. از تغییر استقبال کنید، پشیمان نمی‌شوید. فقط عجله نکنید. مردی که تا به حال با یک زن سنتی زندگی کرده و در خانه لازم نبوده دست به سیاه و سفید بزند، ‌در عرض یک روز تبدیل به مرد مدرنی نمی‌شود که از همه کارهای خانه سر دربیاورد. قرار نیست به همسرتان حس بد بدهید یا او را با تغییری مواجه کنید که بخواهد حسابی جلوی آن موضع بگیرد.




4- خانم‌هایی که فقط ابراز علاقه مادرانه بلدند
عده‌ای از خانم‌ها هم اصلا قصد ندارند همه کارهای خانه را خودشان انجام دهند، باورشان هم این نیست که مرد نباید دست به سیاه و سفید بزند، اما آن‌قدر برای ابراز علاقه، سرویس می‌دهند و برای این که ثابت کنند چقدر همسرشان را دوست دارند،‌ نمی‌گذارند آب در دلش تکان بخورد که ناگهان به خودشان می‌آیند می‌بینند همسر گرامی عادت کرده در خانه دستور بدهد و سرویس بگیرد.
آن‌وقت اگر بعد از مدت‌ها مادرانه رفتار کردن،‌ ناگهان انتظار داشته باشید خودش متوجه شود و درک کند که باید او هم بخشی از مسئولیت خانه را برعهده بگیرد،‌ به احتمال زیاد فقط خشم و دلخوری و ناراحتی‌اش برایتان می‌ماند. آخر چرا باید فکر کند از جایگاه خوبی که دارد تغییر موقعیت بدهد،‌ شما هم که تا به حال خوشحال و راضی بودید!‌ ابراز علاقه از جنس همسرانه را یاد بگیرید و مادر همسرتان نباشید. می‌توانید در مورد این موضوع با همسرتان حرف بزنید. البته قرار نیست به او بگویید عزیزم من از فردا ابراز علاقه به سبک مادرانه را متوقف خواهم کرد! نه،‌ اول مطمئن شوید که می‌دانید چطور باید رفتار کنید،‌ بعد انتظارات جدیدتان را کم‌کم به او منتقل کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

انتخاب تیتر و عکس واقعا جذاب و جالب بود. آفرین

مشکلش چیه حالا ؟ :) :)   

یه گروه دیگه هم هستن

گروهی که معتقدن تا بقیه بخوان انجام بدن، من خودم همه کارا رو کردم!

من خودم جزو این دسته بودم و حاصل تربیتم این بود. همیشه در نهایت غر خستگیش رو سر همسرم میزدم.

ولی خب الان تغییر رویه دادم و همه کارا رو با همسرم تقسیم میکنم

پربازدیدترین ها