2109
قبل از فرستادن فرزندتان به اردوهای تابستانی باید بدانید

قبل از فرستادن فرزندتان به اردوهای تابستانی باید بدانید

1396/04/04 بازدید1378

برای بچههای امروزی که اغلب یا تک‌فرزندند و یا امکان زیادی برای تعامل کردن با همسالان خود ندارند، چشیدن طعم اردوهای تابستانی، تجربهای مغتنم است که میتواند بسیار سازنده هم باشد. البته به شرط آنکه شما قبل از فرستادن فرزندتان به این اردوها نکاتی را لحاظ کنید.

از چندسالگی بچهها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟
در پاسخ به این سؤال که شاید سؤال شما هم باشد، واقعیت این است که نمیشود برای همه بچهها یک سن قطعی را تعیین کرد، چون این موضوع به عوامل مختلفی مانند ویژگیهای روانی و خلقی فرزند شما، میزان تنوع اردوهای تابستانی، امکانات خانواده و چندین عامل دیگر بستگی دارد.

اما به طور کلی از آنجا که ایجاد فرصتهای گاه و بیگاه برای دور شدن موقتی دانش‌آموزان کودک و نوجوان از فضای خانه و خانواده و تجربه زندگی در اردوها که مسئولیت‌پذیری بیشتری را از طرف آن‌ها ایجاب می‌کند مفید است، در صورت در نظر گرفتن سایر شرایطی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، میتوانید حتی از سالهای ابتدایی تحصیل هم فرزندتان را به اردوهای تابستانی بفرستید.

قبل از فرستادن فرزندمان به اردوهای تابستانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
اردوهای تابستانی مانند سایر موقعیتهایی که در زندگی وجود دارند، هم میتوانند دربردارنده فرصت باشند و هم دربردارنده تهدید. اگر شما به دنبال تبدیل آن به فرصتی ناب برای فرزندتان هستید لازم است به چند مطلب توجه کنید:

فرزندتان کودک است یا نوجوان؟
همان‌طور که گفتیم نمی
شود یک سن مشخص را برای همه بچهها تعیین کرد ولی به طور کلی توصیه میشود که اردوهای کوتاه‌مدت مانند اردوهای یک‌روزه برای بچههای کلاس­های ابتدایی و اردوهای بلندمدت‌تر برای نوجوانان در مقاطع سنی بعدی در نظر گرفته شوند.


برنامه اردو چقدر مناسب فرزند شما است؟
فرزند شما ویژگی
های خلقی و هوشی و همین‌طور علایق و توانمندیهای خاص خودش را دارد. بنابراین مهم است که قبل از فرستادن فرزندتان به یک اردوی تابستانی مثلاً یک اردوی علمی تفریحی رباتیک، به میزان تناسب بین ویژگیها و علایق او و برنامههای خاص این اردو توجه ویژه داشته باشید.

اردو چه فایدهای غیردرسی برای فرزند شما دارد؟
آیا اردویی که برای فرزندتان در نظر دارید، می
تواند او را با یک بُعد تازه از زندگی آشنا کند؟ آیا فرصت کسب تجربههای تازه در زمینه‌های مختلف ارتباطی، هیجانی و فکری را برای او فراهم میکند؟ آیا میتواند به شناخت بیشتر او از توانمندی‌ها و نقصهایش کمک کند؟ به طور کلی آیا این اردو میتواند برای فرزند شما فرصتسازی کند؟


مسئولین همراه اردو را ملاقات کنید.
با اینکه اغلب اردوهای تابستانی از سوی نهادهای معتمدی مانند وزارت آموزش‌وپرورش و یا مراکز فرهنگی ورزشی تحت نظارت برگزار میشوند اما شما به عنوان والدین باید قبل از اردو درباره مسئولینی که فرزند شما را در اردو همراهی می­کنند، اطلاعات کسب کنید؛ به صورت حضوری آن‌ها را ملاقات کنید، از آن‌ها درباره برنامههای اردو اطلاعات بگیرید ، درباره سابقه حرفه‌ای‌شان تحقیق کنید، شماره تماسشان را داشته باشید و...

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها